شناسهٔ خبر: 103525 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آینده قرآنی کشور را مسابقات شهرستانی‌ تعیین می‌کند

مسابقه قرآن43 حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی بسیار بالاتر از سطح کشوری و بین المللی است و آینده قرآنی ایران اسلامی را مسابقات شهرستانی تعیین می‌کند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی سازمان اوقاف اظهارداشت : مستندات روند برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در قالب یک نرم افزار جامع، برای ارائه تجربیات این دوره برای سالهای آتی تهیه شده است.

وی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در قالب طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان گفت : در مجموع ۵۱۸ محفل انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین دیگر اماکن درخواستی در سطح کشور برگزار شد که ۴۹۳ محفل با حضور قاریان مصری و مدعو بود.

حسینی با اشاره به اینکه امسال برخی محافل انس با قرآن بصورت ویژه برگزار شد، افزود : این محافل بصورت یک بسته کاملا قرآنی شامل سخنرانی، تلاوت قرآن و تفسیر و اجرای تواشیح پیرامون یک موضوع قرآنی برگزار شد تا مخاطبان حاضر یک اطلاعات خاص را در محافل کسب کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بنا داریم در سالهای آتی برای محافل ماه رمضان بیشتر از قاری های بین المللی کشورمان استفاده کنیم، تصریح کرد : با توجه به ارتباطات کشورمان با کشور مصر و به این دلیل که قاریان فعلی این کشور نسبت به گذشته افت محسوسی داشته‌اند، بنا داریم برای سال های آتی از قاریان برجسته کشورمان که سطح بالاتری نسبت به قاریان مصری دارند، بهره ببریم.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید مسابقات قرآن افزود : اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در سطح شهرستانی بسیار بالاتر از سطح کشوری و بین المللی است، زیرا در این سطح بیشترین میزان حضور شرکت کننده و فراگیری را در کشور داریم و باید دانست، آینده قرآنی ایران اسلامی را مسابقات شهرستانی تعیین می‌کند و بنا داریم با اهتمام بیشتر به این سطح بپردازیم.

نظر شما