شناسهٔ خبر: 103433 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بذرپاش:

ولع برخی برای جلب رضایت آمانو شگفت‌انگیز است

مهرداد بذرپاش43 عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: امیدواریم کسانی که این ولع شگفت‌انگیز را در جلب رضایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دارند، پاسخ اقدامات احتمالی آتی خراب‌کارانه سرویس‌های بیگانه در خاک وطنمان باشند.

به گزارش «نماینده» مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه آمانو برای ارائه گزارش به شورای روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: مدیر آژانس انرژی بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت که به شورای روابط خارجی سنای آمریکا می‌رود تا گزارش کار خود را ارائه کند و توقعی بیش از این هم از این آژانس نیست.

وی ادامه داد: در گذشته بارها نیز این مسئله اتفاق افتاده و آمانو بارها گزارش اقدامات دانشمندان هسته‌ای کشور ما را به دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی بیگانه ارائه کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور حساب شده اطلاعات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران را جمع کرده و در اختیار سرویس‌های جاسوسی غرب قرار داده است و شهادت شهدایی چون علی‌محمدی، احمدی‌روشن و رضایی‌نژاد و شهریاری حاصل ارائه گزارش‌هایی بود که آژانس در اختیار این سرویس‌ها قرار داد.

وی اضافه کرد: حال که آمانو به شورای روابط خارجی سنای آمریکا آمریکا می‌رود تا گزارشی از میزان بازرسی‌ها از سایت‌های هسته‌ای ایران را با کنگره مطرح کرده و با آنان در میان بگذارد تا آنها را راضی کند که بازرسی‌ها را در مقیاس قابل قبول کنگره از ایران انجام خواهیم داد؛ بازرسی‌هایی که بعضاً مخل امنیت ملی ما تشخیص داده شده و بارها توسط مسئولین امر اعلام شده است.

بذرباش تصریح کرد: گویی عده‌ای برای کسب نظر آژانس و آمانو از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، حتی کوششی که ممکن است دهه آینده را دهه اختلال در امنیت ملی ما رقم بزند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم اگر بعداً مشکلی ایجاد شد،‌ این عزیزان که این ولع شگفت‌انگیز را در جلب رضایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای دارند، پاسخ اقدامات احتمالی خراب‌کارانه سرویس‌های بیگانه در خاک وطنمان باشند.

نظر شما