شناسهٔ خبر: 99942 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جراره:

قانون حفظ دستاورد هسته‌ای کمک به مذاکره‌کنندگان است/ لزوم لغو تمامی تحریم‌ها همزمان با اجرای توافق

ابوالقاسم جراره431 عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: قانون الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کمک به تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای است.

به گزارش نماینده ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندر‌عباس در مجلس شورای اسلامی، ‌ با اشاره به روند مذاکرات برای حصول توافق هسته‌ای میان ایران با ۱+۵ گفت: ما در مذاکرات به دنبال توافق خوب هستیم و توافق خوب توافقی است که منافع ملی و خطوط قرمز ما در آن لحاظ شود.

وی افزود: یکی از خطوط قرمز ما ممنوعیت بازرسی از مراکز نظامی است و ما به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد از تأسیسات نظامی ما توسط آژانس بازرسی شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در بحث تحقیق و توسعه صنعت هسته‌ای نیز باید دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور حفظ و توسعه داده شود و اینگونه نباشد که ما راهی که با هزار سختی تاکنون پیموده‌ایم را بخواهیم نادیده بگیریم و کار را از اول شروع کنیم.

جراره با تأکید بر لغو یکباره تحریم‌ها در توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌ها برداشته شود و یکی از اهداف اصلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لغو تحریم‌‌هاست و تأکید رهبر معظم انقلاب بر این نکته است که در روز اجرای توافق تحریم‌ها باید لغو شود و اجرای تعهدات ایران و لغو تحریم‌ها از سوی طرف مقابل باید بصورت متناسب انجام شود.

وی در پایان گفت: در مصوبه اخیر مجلس در مورد الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای خطوط قرمز و بحث تحریم‌ها لحاظ شده و این قانون کمکی است به تیم مذاکره کننده تا از این فرصتی که مجلس برای آنها فراهم کرده استفاده کنند و توافق خوبی در ادامه این مذاکرات داشته باشند.

نظر شما