شناسهٔ خبر: 99724 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آیت الله مکارم شیرازی: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید اجرا شود/ برخی مسوولان در مرحله اجرا اما و اگر دارند

آیت الله مکارم شیرازی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گفت: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید به مرحله اجرا گذاشته شود.

به گزارش «نماینده» آیت الله مکارم شیرازی در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مدرسه امام کاظم (ع) قم، با بیان اینکه پس از حدود ۳۵ سال در مجلس شورای اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رسید، اظهار کرد: این قانون به شورای نگهبان رفت و درآنجا نیز تصویب شد اما در مرحله اجرا برخی از مسوولان در مورد آن گفت و گو و اگر و اما دارند.

وی افزود: امیدوارم، ان شاء الله اگر مشکلی دارند آن را حل کنند و قانون امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی پیاده شود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر آثار و برکت های خوبی برای جامعه دارد، تصریح کرد: اگر همه احساس مسوولیت کنند، و ناظر بر یکدیگر باشند و مشکلات را به مسوولان برسانند، و آنها نیز به موقع اقدام بکنند، یقین بدانید وضع جامعه تغییر پیدا می کند و اوضاع عوض می شود.

وی با بیان این که اجرای فریضتین باید با محبت، دوستی و احترام باشد، افزود: بدون شک پس از چند دفعه، امر به معروف و نهی از منکر تاثیر خود را بر روی شخص انجام دهنده منکر می گذارد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با اجرای امر به معروف و نهی از منکر جلوی طلاق ها گرفته و وسیله ازدواج نیز فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اگر این قانون اجرا شود، و مردم نیز مقید به آن باشند جامعه دچار تغییر می شود، ولی امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده، و برخی آن را مساوی با خشونت کردند، و می گویند امر به معروف به معنای دعوا کردن با مردم و اعتراض کردن خشن است، که کسی چنین چیزی را نگفته است.

وی با اشاره به وصایای امیرالمومنین علی (ع) در بستر شهادت، تصریح کرد: آن حضرت فرمود اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، دعای هیچکس در جامعه حتی افراد مومن و با ایمان مستجاب نمی شود.

نظر شما