شناسهٔ خبر: 99697 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تقدیر از «فرج‌الله سلحشور» در اختتامیه جایزه قلم زرین

سلحشور43 همزمان با اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه قلم زرین از تلاش‌های فرهنگی و سینمایی «فرج‌الله سلحشور» از اعضای انجمن قلم ایران در حوزه هنری تقدیر شد.

به گزارش نماینده، در مراسم پایانی سیزدهمین دوره جایزه قلم زرین از سال‌ها تلاش فرج‌الله سلحشور در عرصه سینما تقدیر شد.

بر اساس اسن گزارش این مراسم با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، لاله افتخاری نماینده مجلس، مجتبی حماندوست نماینده مجلس، جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محسن پرویز و میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی  برگزار شد.

از سوی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، حوزه هنری، سازمان صدا و سیما، انجمن قلم ایران لوح تقدیر و هدیه برای تقدیر از تلاش‌های سلحشور اهدا شد.

و در ادامه بیانیه هیات داوران دوره سیزدهم جایزه قلم زرین توسط کامران پارسی‌نژاد قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

«انجمن قلم ایران» با برپایی جایزه قلم ایران برآن است تا، به گزینش، معرفی و تقدیر از آثار ناب و ارزشمند ادبی بپردازد، و ضمن تقدیر از مولفان و پدید آورندگان آثار برگزیده ادبی به معرفی آثار برتر به جامعه بپردازد. به یاری خداوند مهربان و با همیاری و همدلی هیت مدیره انجمن در روز چهارده تیرماه که به همت انجمن قلم ایران به عنوان روزقلم در تقویم رسمی کشور ثبت شد سیزدهمین جایزه قلم ایران را برپا می داریم. در سیزدهمین دوره ی جایزه قلم ایران، داوری آثار منتشره در سال ۱۳۹۳ در پنج بخش نقد و پژوهش ادبی، داستان و شعر بزرگسال و داستان و شعر کودک و نوجوان توسط داوران نام آشنا و صاحب اندیشه و تجربه به بوته نقد سپرده شد. قابل ذکر است برای اولین بار است که در جشنواره مذکور بخش شعر و داستان کودک و نوجوان افزوده شده است.

در این مراسم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده‌ای حاضر نبود. در این مراسم از کتاب «مفتون و فیروزه» نوشته سعید تشکری به عنوان تنها اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.

نظر شما