شناسهٔ خبر: 99670 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا

شانس‌‌‌ المپیکی شدن تیم ملی والیبال چقدر است؟

تیم ملی والیبال 43 سرمربی تیم ملی والیبال جوانان تیم ایران را یکی از شانس‌های کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو در مسابقات جهانی ژاپن عنوان کرد.

به گزارش نماینده، فرهاد نفرزاده در پاسخ به این‌که شانس‌‌‌ المپیکی شدن والیبال ایران در مسابقات ژاپن چقدر است٬ گفت: فکر می‌کنم شانس بالایی برای والیبال کشورمان وجود دارد و می‌توان گفت ایران یکی از شانس‌های به دست آوردن سهمیه در مسابقات جهانی که شهریور ماه در ژاپن برگزار می‌شود٬ به شمار می‌رود.

این مربی ادامه داد: قطعا همه تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی با هدف راهیابی به المپیک شرکت می‌کنند٬ ایران هم تیم بزرگی است که باید منتظر درخشش دوباره آن بود.

وی با بیان این‌که عملکرد ایران در این دوره از مسابقات لیگ جهانی بسیار خوب و مناسب بود٬ گفت: کسب ۱۸ امتیاز و ۶ برد از ۱۲ مسابقه‌ای که تیم ملی کشورمان در لیگ جهانی انجام داد، بسیار خوب و مناسب است ولی حالا باید به فکر کسب سهمیه المپیک بود.

نفرزاده درمورد علت صعود نکردن ایران به مرحله نهایی لیگ جهانی امسال گفت: شرایط امسال مسابقات برای تیم ملی کشورمان با سال گذشته متفاوت بود٬ سال گذشته از گروه ایران ۳ تیم و امسال ۲ تیم صعود می‌کردند. علاوه بر این٬ رقابت با تیم‌هایی که سال گذشته با ایران همگروه بودند در مقام مقایسه با تیم‌های امسال دشوارتر بود. علی رغم اینکه بازی با تیم‌های همگروه کشورمان امسال بسیار سخت‌تر بود ولی ملی‌پوشان برابر همه تیم‌ها پیروزی به دست آوردند.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در خصوص شکست دیشب ایران از روسیه در آخرین بازی‌اش در این دوره از لیگ جهانی بیان داشت: طبیعی است با حتمی شدن صعود لهستان تیم ملی کشورمان انگیزه‌ای برای صعود نداشت و این باعث کاهش سطح کیفیت کار ملی‌پوشان شد. نفرزاده ادامه داد: تیم روسیه چون نمی‌خواست یک رده پایین تر سقوط کند و می‌خواست در سطح یک مسابقات بماند انگیزه زیادی داشت٬ بازگشت موزورسکی هم خیلی به پیروزی روس‌ها کمک کرد این بازیکن بسیار تأثیرگذار بوده و هست و تمام این‌ها باعث شکست تیم ایران شد.

نظر شما