شناسهٔ خبر: 99404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

پوتین: آماده مقابله با چالش‌ها هستیم

پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم مقابله مسکو با همه چالشهای کنونی گفت: «ضروری است تا سریعا طیف کاملی از چالش‌های بالقوه و خطرات سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی و دیگر موضوعات مورد تحلیل قرار گرفته و بر این اساس استراتژی امنیت ملی تعدیل شود».

به گزارش نماینده، ولادیمیر پوتین ضمن تاکید بر لزوم مقابله با تهدیدات و چالش‌هایی که روسیه با آن مواجه است، گفت که مسکو آماده مواجهه با چالش‌ها است.

رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در نشست شورای امنیت این کشور به بررسی مسائل مختلف این کشور پرداخت. این نشست که پس از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد مسکو و همچنین استراتژی جدید نظامی آمریکا که در آن روسیه تهدید آمریکا خوانده شده، برگزار شد از اهمیت خاصی برخوردار بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، ولادیمیر پوتین در این جلسه گفت: «ما نمی‌توانیم انتظار تغییر در سیاست‌های خصمانه برخی از مخالفان ژئوپلیتیکی خود را در آینده نزدیک داشته باشیم».

رئیس‌جمهور روسیه بدون نام بردن از این «مخالفان ژئوپلیتیکی» افزود: «دلایل فشار بر روسیه مشخص هستند: این کشور در حال پیگیری سیاست مستقلی است و بر سر حاکمیت خود دست به تجارت و مبادله نمی‌زند که این چیزی است که هر کسی آنرا دوس ندارد اما نمی‌توان راه دیگری برای آن پیدا کرد».

ولادیمیر پوتین با اشاره به تلاش‌ها برای چندگانه و تقسیم کردن جامعه روسیه توسط برخی کشورهای خارجی تاکید کرد که این اقدامات نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر لزوم مقابله مسکو با همه چالشهای کنونی گفت: «ضروری است تا سریعا طیف کاملی از چالش‌های بالقوه و خطرات سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی و دیگر موضوعات مورد تحلیل قرار گرفته و بر این اساس استراتژی امنیت ملی تعدیل شود».

اظهارات ولادیمیر پوتین در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین غرب و مسکو بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد و اتحادیه اروپا و آمریکا به این بهانه تحریم‌ها و مواضع ضد روسی خود را همچنان ادامه داده‌اند.

نظر شما