شناسهٔ خبر: 99367 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کوثری :

قرار نیست تیم مذاکره "توافق بد" را از وین به تهران بیاورد

کوثری/2 یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قرار نیست تیم مذاکره کننده کشورمان دنبال توافق بد در وین باشند و یک توافق بد را به تهران بیاورند. قرار بر این است که تیم هسته‌ای یک توافق خوب را امضا کنند.

به گزارش نماینده اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، ‌ با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ در وین گفت: با توجه به اینکه مذاکرات به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، می‌طلبد که تیم هسته‌ای کشورمان مراقب خدعه‌های آمریکایی بوده و هیچ عجله‌ای را در کار خود نداشته باشند.

وی افزود: قرار نیست تیم مذاکره کننده کشورمان دنبال توافق بد در وین باشند و یک توافق بد را به تهران بیاورند. قرار بر این است که تیم هسته‌ای یک توافق خوب را امضا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تیم هسته‌ای کشورمان اساساًحق این را ندارند که یک توافق بد را امضا کنند،   تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها دنبال خدعه هستند، تیم هسته‌ای هم به این موضوع آگاه باشند. آنها می‌خواهند که با تحمیل یک توافق بد به تیم مذاکره کننده و ارسال آن به تهران مسئولان ارشد جمهوری اسلامی اران را مقصر شکست در مذاکرات اعلام کنند.

کوثری خاطرنشان کرد:‌ کار عاقلانه این است که تیم هسته‌ای اگر دیدند ۵+۱ و خصوصا آمریکا به دنبال تحمیل خواسته‌های خود در یک توافق بد هستند، همانجا هیچ توافقی را نپذیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما