شناسهٔ خبر: 99353 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

واکنش کاخ‌سفید به طرح ضدایرانی کنگره

کاخ سفید431 یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تلاش کنگره برای تمدید تحریمهای ایران به روزنامه هافینگتون پست گفته است که این اقدام هیچ فشار اضافه ای به ایران تحمیل نمیکند و فقط مذاکرات هسته ای را تحت الشاع قرار خواهد داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تلاش کنگره برای تمدید تحریمهای ایران به روزنامه هافینگتون پست گفته است که این اقدام هیچ فشار اضافه‌ای به ایران تحمیل نمی‌کند و فقط مذاکرات هسته‌ای را تحت الشاع قرار خواهد داد و ممکن است تلاشهای دیپلماتیک را با شکست مواجه کند.

براساس این گزارش، ۲ تن از تندروهای سنای آمریکا در طرحی خواستار تمدید قانون تحریمهای ایران تا سال ۲۰۲۶ هستند، اقدامی که با مخالفت باراک اوباما مواجه است. اوباما از سنای آمریکا خواسته است که تا پایان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از اعمال هرگونه تحریم اضافی علیه ایران خودداری کنند.

رابرت کرک و باب منندز، پیشنهاد اضافه شدن طرحی را به لایحه بودجه دفاعی آمریکا مطرح کرده‌اند که خواستار تمدید ۱۰ ساله قانون موسوم به «قانون تحریم ایران» (داماتو) است.

این قانون، مصوب سال ۱۹۹۶ است و در حالت عادی تا پایان سال ۲۰۱۶ منقضی می شود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: «تمدید این تحریمها هیچ فشار اضافه ای با ایران وارد نخواهد کرد و تنها یک چالش غیرضروری ایجاد میکند و در این زمان که ما نیاز به تمرکز در مذاکرات بر سر «مسائل جزئی حل نشده» داریم باعث حواس پرتی و سردرگمی می‌شود».

وی که به شرط ناشناس ماندن صحبت میکرد افزود: «ایران چنین اقدامی را به عنوان هدف کنگره برای مقابله با توافق احتمالی تلقی خواهد کرد».

ایران و گروه ۱+۵ در حال حاضر در وین درحال بحث و مذاکره برای دستیابی به یک توافق جامع هسته ای  تا روز ۷ جولای سال جاری هستند.

نظر شما