شناسهٔ خبر: 99345 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

پیش از خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

صادقی: مرزهای عربستان ناامن است

شاهین محمدصادقی43 نماینده مردم کازرون در خانه ملت تاکید کرد: امروز مرزهای عربستان کاملا ناامن است و عربستان هم مانده که با این قضیه چه کند. پیشرفت‌های مکرر یمن و انصارالله زمینه را برای تشکیل یک حکومت براساس موازین اسلامی فراهم کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به تحولات یمن و حمله آل سعود به این کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مردم یمن نشان دادند همواره مبارز بوده و هیچ وقت زیر بار زور نرفته‌اند و امروز نیز از این هویت خود جانانه دفاع می‌کنند.

وی افزود: در طول تاریخ، کشورهای مختلفی همچون مصر به یمن حمله کردند اما مردم یمن پاسخ سختی به هرگونه تجاوز داده است.

محمدصادقی به تفاوت انقلاب یمن با دیگر نهضت‌های بیداری اسلامی پرداخت و گفت: مردم یمن برخلاف کشورهایی همچون تونس، لیبی و مصر، می‌دانستند چه می‌خواهند و بر استقرار یک حکومت اسلامی منطبق بر شرع اسلام اصرار داشتند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس که بر روی کشتی کمک رسان هلال احمر برای مردم یمن نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: مردم یمن بر عکس دیگر نهضت‌های اسلامی در قیام خود به خدا متکی بودند و همین دلیل کمرنگ نشان دادن قیام آنان در شبکه‌های خبری بود.

وی گفت: آل سعود همواره معتقد بوده یمن را باید ضعیف نگه داشت و ملک عبدالعزیز نیز به فرزندانش گفته بود اگر می‌خواهید راحت زندگی کنید یمن را در موضع ضعف نگه دارید.

محمدصادقی افزود: در سال ۲۰۰۴ عربستان به حوثی‌های یمن حمله کرد و شکست خورد در سال ۲۰۰۹ نیز همین اشتباه را تکرار و مجددا طعم تلخ شکست را چشید.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه انصارالله امروز یک نهضت ارزشمند اسلامی است و همه مسلمانان باید از آن حمایت کنند، گفت: اگر بخواهیم علت حمله عربستان به یمن را در یک جمله خلاصه کنیم، به خطر افتادن آمریکا و اسرائیل توسط عنصرهای آزادی بخش مهمترین دلیل این حمله است.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا از هر ترفندی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد و می‌خواست مسلمانان را در مقابل انقلاب اسلامی قرار دهد.

محمدصادقی با طرح این پرسش که چرا مردم یمن در مقابل حملات آل سعود مقابله به مثل نمی‌کنند و دست به تهاجم نمی‌زنند، گفت: مردم یمن با تدبیری که دارند مقابله به مثل نکردند و همین اصل سبب شده امروز ۷۵ درصد مناطق جمعیتی یمن در اختیار انصارالله باشد.

نماینده مردم کازرون در خانه ملت تاکید کرد: امروز مرزهای عربستان کاملا ناامن است و عربستان هم مانده که با این قضیه چه کند. پیشرفت‌های مکرر یمن و انصارالله زمینه را برای تشکیل یک حکومت براساس موازین اسلامی فراهم کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: قطعا این نهضت به پیروزی خواهد رسید و آل سعود چاره‌ای جز قبول شکست و پذیرش انصارالله ندارد و نخواهد داشت.

نظر شما