شناسهٔ خبر: 99020 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش امیرآبادی فراهانی به گرانی لبنیات در گفتگو با «نماینده»:

دولت کشور را گران اداره میکند/ برای حل مشکلات دست در جیب مردم میکنند/ سازمان حمایت از مصرف کننده اکثرا دولتی هستند

امیرآبادی// عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت گفت: دولت باید با برنامه ریزی هزینه ها را کاهش دهد و مانع افزایش قیمت کالاها شود.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نماینده» در مورد گرانی اخیر لبنیات گفت: مشکلی که در مسائل اقتصادی در دولت داریم این است که هماهنگی و یکپارچگی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد.

نماینده قم افزود: دولت برای حل هر مشکلی راحت ترین راه را انتخاب می کند و آن هم دست کردن در جیب مردم است که این کار صحیح نیست. دولت باید برنامه ریزی کند و هزینه ها را پایین بیاورد، نه اینکه هر روز قیمت ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه لبنیات جزء اقلام اصلی سفره مردم است و گران کردن آن وضعیت سختی را برای مردم ایجاد می کند، گفت: متاسفانه سازمان حمایت از مصرف کننده نیز اکثرا دولتی هستند و نه تنها کاری انجام نمی دهند حتی به دولت در گران کردن اقلام مصرفی مردم کمک می کنند. 

امیرآبادی با اشاره به افزایش قیمت های اخیر خودرو، بنزین و نرخ مالیات و ... توسط دولت گفت: دولت کشور را گران اداره می کند. بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به دلیل بالا بودن هزینه تولید و پایین بودن بهره وری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با یادآوری سخنان اخیر وزیر صنعت درمورد عدم توان دولت در پرداخت یارانه تولید، خاطرنشان کرد: ما در هدفمندی یارانه ها برای بخش تولید یارانه اختصاص دادیم ولی متاسفانه شاهد این هستیم که دولت سهم تولید را پرداخت نمی کند.

نماینده قم با بیان اینکه ایرادی که دولت تدبیر و امید به دولت قبل می گرفت این بود که یارانه تولید را نمی داده و به قانون عمل نمی کرده، افزود:‌ سوال من این است که آیا این دولت به قانون عمل می کند؟ آیا یارانه اختصاص داده شده را پرداخت کرده است؟ خیر، این دولت هم یارانه را پرداخت نکرده است.

نظر شما