شناسهٔ خبر: 98988 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

هدف ایران از مذاکره لغو تحریم هاست و نه تعلیق/صدور قطعنامه لغو تحریم ها باید همزمان با روز امضای توافق باشد

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکیدمان بر لغو تحریم ها و همزمانی آن با روز امضای توافق است به دلیل اینکه به طرف مقابل اعتماد نداریم.

به گزارش نماینده سید حسین نقوی حسینی با اشاره به دلایل تاکید بر لغو همزمان تحریم ها با امضای توافق گفت:‌ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که هدف اصلی ما از مذاکرات چیزی جز لغو تحریم ها نبوده است و در صورتی که تحریم ها لغو نشود برای چه مذاکره کردیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس تصریح کرد: تاکیدمان بر لغو تحریم ها و همزمانی آن با روز امضای توافق است به دلیل اینکه به طرف مقابل اعتماد نداریم.آنها عهد شکن هستند ما به تعهداتمان عمل می کنیم اما طرف مقابل احتمال دارد عمل نکند همانگونه که در توافق ژنو تعهد کرده بودند تحریم های جدید اعمال نشود اما شاهد اعمال تحریم های جدید بودیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت:‌ طرف مقابل مکر و حیله دارد و برخی مواقع با کلمات بازی کرده و به جای کلمه لغو از تعلیق استفاده می کند اما اگر بنا باشد تحریم ها را تعلیق کنیم که مذاکره نمی کردیم.هدف ما لغو تحریم هاست و نه تعلیق.

نقوی حسینی معتقد است برای مشخص شدن شفافیت لغو تحریم تاکید می کنیم که این کار باید همزمان با امضای توافق صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری رسمی مجلس

نظر شما