شناسهٔ خبر: 98909 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تجهیز همه ایستگاه‌های اصلی راه‌‌آهن به پله‌برقی و آسانسور تا پایان‌ ۹۶

قطار43 معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه تا پایان سال ۹۶ همه ایستگا‌ه‌های اصلی راه‌آهن به پله‌برقی و آسانسور مجهز می‌شود، گفت: پله‌برقی و آسانسور تا پایان سال در ۷ ایستگاه اصلی محور خراسان نصب شود.

به گزارش نماینده،  محمد راشدی در گفت‌وگو با فارس، درباره توسعه ایستگاه‌های قطار و بهسازی آنها در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران اظهار داشت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با نیازسنجی در شبکه ریلی کشور در راستای کاهش تأخیر قطارها و آرامش و آسایش مردم و دسترسی ساده مردم به امکانات ایستگاه‌ها گام برداشته است.

وی ادامه داد: در گام اول برنامه‌ریزی کردیم، تعداد ۴۶ نمازخانه، سرویس بهداشتی و سکو‌ در شبکه ریلی کشور احداث شود.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: در سال گذشته احداث ۲۷ ‌نمازخانه و سرویس بهداشتی در ایستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت؛ پروژه از طریق مناقصه‌ به پیمانکار واگذار شد و هم اکنون در حال اجرا است.

راشدی ابراز امیدواری کرد، ‌تا پایان سال جاری هر ۴۶ مکان در ایستگاه‌‌های راه‌آهن به بهره‌برداری برسد و به این ترتیب نیاز مردم برآورد شده و زمان توقف قطارها کاهش یابد.

معاون مسافری راه‌آهن درباره اعتبار اختصاص داده شده به این پروژه بیان کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی و سکو پیش‌بینی شده است.

* نصب پله‌برقی و آسانسور در هفت ایستگاه خط‌آهن تهران-مشهد با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان

وی افزود: اقدام دیگر در راستای سهولت جابه‌جایی مسافران در ایستگاه‌های ریلی، بهسازی نمازخانه‌ها و سالن‌های مسافر موجود است؛ مسافران در خطوط یک و دو (نظیر مسیر مشهد) باید از زیرگذرها عبور کنند و این تردد برای افراد سالمند مشکل است.

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: در این‌باره مشاورانی اخذ‌ و در محورهای مختلف مطالعات انجام شد، تا در ایستگاه‌های اصلی محورهای ریلی کشور پله‌ برقی و آسانسور نصب شود و بدین ترتیب آسایش بیشتری برای مسافران فراهم شود.

راشدی بیان کرد: در حال حاضر مطالعات این مورد در محور خراسان به پایان رسیده‌ و پروژه به مناقصه رفته است که امیدواریم در ۷ ایستگاه اصلی محور خراسان تا پایان امسال پله برقی و آسانسور نصب شود.

معاون مسافری راه‌آهن یادآور شد: اعتباری که برای اجرای این پروژه فقط در محور خراسان در نظر گرفته شده است ۲۵ میلیارد تومان فقط برای نصب آسانسور و پله برقی است.

* نصب آسانسور و پله‌برقی در همه ایستگاه‌های اصلی راه‌‌آهن تا پایان سال ۹۶

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: همچنین در محور آذربایجان هم مشاور بهسازی ایستگاه‌های قطار را بررسی می‌کند و در حال مطالعه است و این پروژه در محورهای جنوب و جنوب شرق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

راشدی تأکید کرد: تلاش می‌‌کنیم در سال‌های ۱۳۹۵ و ۹۶ در همه ایستگا‌ه‌های اصلی راه‌آهن پله برقی و آسانسور نصب شود تا به این ترتیب جابه‌جایی مردم با سهولت بیشتری انجام شود و نیازی به عبور از زیرگذرها نباشد.

نظر شما