شناسهٔ خبر: 98768 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

راهبرد اصلی دولت یازدهم تعامل با کل جهان است

صفارهرندی راهبرد اصلی دولت یازدهم تعامل با کل جهان است و به این دولت اجازه داده شد که بدون اینکه خط قرمزهای نظام را درنوردد با جهان تعامل کند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، محمد حسین صفار هرندی یکشنبه شب در سلسله نشست های بزم اندیشه که با موضوع 'رفتارشناسی آمریکا و متحدانش' در سازمان خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: ذات آمریکایی ها با عهدشکنی و خلف وعده کردن عجین شده و ملت ایران نمونه های زیادی از بدعهدی آمریکا به چشم دیده است لذا در مذاکرات باید نسبت به آمریکا بدبین بود.

وی با بیان اینکه آمریکا جریان متخاصم مقابل ایران است، گفت: اینکه با دشمن به جرم اینکه بدعهده و پیمان شکن است، به هیچ وجه نباید مذاکره کرد، خلاف عرف اسلامی است زیرا در سیره ائمه اطهار (ع) گفت و گو با دشمنان جایز به شمار می رود.

وی افزود: راهبرد اصلی دولت یازدهم تعامل با کل جهان است و به این دولت اجازه داده شد که بدون اینکه خط قرمزهای نظام را درنوردد با جهان تعامل کند.

وی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده باید به طرف مقابل صراحتا بگوید که دستش در این مذاکرات خالی نیست و در منطقه خاورمیانه بسیار تاثیرگذار است و حضور مستشاری این کشور توانست سوریه را بیش از چهار سال در برابر یک فتنه مقاوم نگه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزیر امور خارجه آمریکا نیز در مقابل ایران اعتراف می کند که منطقه در دست کشور ماست و آمریکا نمی تواند در هیچ مساله ای از منطقه خاورمیانه ایران را نادیده بگیرد.

صفارهرندی در تشریح رفتارشناسی آمریکا و متحدانش گفت: نگرش آمریکا تصاحب جهان به نفع خوداست که از روحیه استکباری و امپریالیستی آنان نشات می گیرد لذا با تسلط بر کشورهای زیردست یا به اصطلاح متحد برای رسیدن به هدف نهایی خود تلاش می کند.

وی بیان کرد: اقتضای نگرش امپریالیستی آمریکا این است که با کشوری که در تخاصم است، رفتار ظالمانه ای داشته باشد و این ظلم از مبانی ایدئولوژیک آمریکاست.

وی با بیان اینکه رفتار آمریکا با ملت ایران از گذشته تا امروز فراز و نشیب های بسیار داشته است، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی آمریکا دولت خود در ایران را در حال احتزار دید شگرد دموکراسی هدایت شده را در پیش گرفت، دموکراسی کارتری که می خواست استکبار سنتی شاهنشاهی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصور آمریکا این بود که اگر دموکراسی هدایت شده به عنوان یک مسیر جعلی برای رسیدن به انقلاب کارکرد نداشت و آفت زده شد، کسانی در آن کشور هستند که علایق غرب گرایانه داشته باشند و بتوان انقلاب را به نفع خود مصادره کرد.

صفارهرندی افزود: برخلاف تصور آمریکا، انقلاب اسلامی به گونه ای رقم خورد و فردی مذهبی و الهی در راس قرار گرفت که به هیچ وجه علایق غرب گرایانه نداشت لذا آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون حربه های مختلفی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر چند آمریکا با استفاده از حربه نفوذ در نظام نتوانست انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما با همین راهبرد و ورود عناصر با نگرش های متضاد در بین مردم، سرنخ انقلاب نوپای مصر را بدست گرفت.

وی بیان کرد: هنر مردم یمن در مقابل حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود، جلوگیری از ورود عناصر نفوذی آمریکا به داخل انقلاب خود بود زیرا جهان را با کدخدایی آمریکا قبول ندارند.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که کدخدایی انگلستان در اواخر قرن ۱۹ میلادی متزلزل شد و آمریکا توانست قدرت نخست جهان شود، اکنون نیز هژمونی اقتصادی آمریکا با حضور چین در حال از بین رفتن است و طی چند سال آینده این کشور قدرت برتر اقتصاد دنیا خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمونه رفتار تحرک آمیز آمریکا برای برپایی آشوب در یک کشور را می توان با کمک به شکل گیری گروه تروریستی القاعده و گروه تروریستی داعش به وضوح دید.

وی اظهار کرد: در رفتارشناسی آمریکا و متحدانش می توان دید که از حربه جنگ برای گسترش تسلط خود بر کشورها بهره می گیرد و اسناد حضور غیرمستقیم آمریکا برای برپایی جنگ بین ایران و عراق وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی هایی که قبل از انقلاب خود را صاحب کشورمان پنداشته و ملت ایران را لایق گفت و گو نمی دانستند و آن را متهم به نقض حقوق بشر می کردند، اینک پس از ۳۰ و اندی سال تلاش تنها راه را نشستن پای میز مذاکره می دانند و بدون قید و شرط با ایران مذاکره می کنند.

وی بیان کرد: آمریکا از روی استیصال نسبت به همه تلاش های خود برای براندازی نظام و از دست رفتن منافع در خاورمیانه می خواهد دست ایران را در مذاکره خالی بگذارد اما خون شهدای هسته ای و ۲۰ هزار سانتریفیوژ ایران نشان دهنده قدرت این کشور و دست پرملت پای میز مذاکره است.

نظر شما