شناسهٔ خبر: 98753 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتقاد یک اصلاح طلب از ادبیات هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی دبیرکل کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان درباره اظهارات هاشمی رفسنجانی که گفته بود ۸ سال دولت قبل مانند مرض هاری بود، گفت:همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند سنخیتی با این موضع‌گیری‌ها ندارد.

به گزارش نماینده احمد شریف دبیرکل کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارات هاشمی رفسنجانی که گفته بود ۸ سال دولت قبل مانند مرض هاری بود، اظهار داشت: آقای هاشمی یکی از ذخیره های انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری و آقای هاشمی رفسنجانی از نزدیکترین افراد به امام خمینی(ره) محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: آقای هاشمی زمان جنگ فرمانده جنگ بود لذا جایگاه وی جایگاه خاصی است و انتظاری که از این افراد برجسته می‌رود این است که جایگاه خود را به عنوان فرد فراجناحی حفظ کند.

دبیرکل کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان افزود: طبعاً آقای هاشمی در کنار مقام معظم رهبری از دلسوزترین‌ها برای انقلاب هستند؛ متأسفانه برخی از مواقع فشار اطرافیان، مشکلات یا عملکرد نادرست اطرافیان بر موضع گیری‌های برخی بزرگان تأثیر می‌گذارد که در این زمینه همه باید مراقبت کنند.

شریف گفت: آقای هاشمی در جایگاه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به گونه‌ای قضاوت کند که بر هرکدام از موضع‌گیری‌های وی حساب ویژه‌ای باز می‌شود؛ البته انتقاد به دولت نهم و دهم وارد است ولی اگر ما به ادبیات دولت‌های قبل انتقاد داریم، شایسته نیست که خودمان نیز از همان ادبیات استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: ادبیاتی که ما می‌خواهیم در جامعه بسط دهیم، باید این گونه وانمود شود که جامعه ما به آرامش نیاز دارد و اگر بخواهیم شکاف‌ها را در جامعه پررنگ یا ایجاد کینه کنیم، صحیح نیست. طبعاً هر دولت و شخصیتی پایگاه اجتماعی دارد و ممکن است با این موضع گیری‌ها آنها نیز اقدام متقابل کنند و متأسفانه شکاف‌ها را در جامعه پررنگ تر می‌کند و دود این موضع به چشم منافع ملی می‌رود و ما نگران منافع ملی کشورمان هستیم.

این فعال اصلاح‌طلب یادآور شد: این موضع‌گیری‌‌ها فقط منحصر به آقای هاشمی نمی‌شود و متأسفانه افراد دیگری این موضع‌گیری‌ها را دارند و نسبت به مخالفان خود با تندی رفتار می‌کنند و همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند سنخیتی با این موضع‌گیری‌ها ندارد.

شریف تصریح کرد: همه گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی مراقبت کنند که در راستای همدلی و همزبانی حرکت کنیم.

 

نظر شما