شناسهٔ خبر: 98743 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آخرین اخبار از ساخت باند دوم فرودگاه امام(ره)

هواپیما43 مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) به تشریح آخرین وضعیت ساخت و تکمیل باند دوم این فرودگاه پرداخت.

به گزارش نماینده، حمیدرضا سیدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تایید خبر پیشرفت ۶۰ درصدی کار اجرایی در باند دوم فرودگاه امام ابراز امیدواری کرد که با رسیدن اعتبارات لازم کار تکمیل این پروژه مهم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های اعتباری موجود در کار ساخت باند دوم فرودگاه امام، اعلام کرد: هر چند کار اجرایی در این محیط متوقف نشده اما برخی محدودیت‌های اعتباری سرعت پیشروی کار را کند کرده است که امیدواریم این موضوع برطرف شود.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی در نظر گرفته شده برای این طرح در صورتی که اعتبارات لازم فراهم شود قطعا مشکلی برای تکمیل ۴۰ درصد باقیمانده کار وجود نخواهد داشت و این برنامه به زودی به پایان می‌رسد.

سیدی در پاسخ به این سوال که در صورت رسیدن اعتبارات لازم زمان آغاز به کار این باند کی خواهد بود؟ اعلام کرد: در صورتی که این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده پیگیری شود کار در سال ۹۵ به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم فرودگاه امام خمینی در پروازهای بین‌المللی کشور ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبارات لازم طرح‌های توسعه‌ای این فرودگاه در فاصله کوتاه تکمیل شده و باند دوم نیز در طول ماه‌های آینده آماده استفاده شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در آخرین اظهارنظر خود درباره وضعیت باند دوم فرودگاه امام ابراز امیدواری کرده بود این طرح در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد هر چند که برخی محدودیت‌های اعتباری قدری سرعت تکمیل این پروژه را پایین آورده است.

با توجه به فاصله بیش از هزار متری دو باند فرودگاه امام خمینی در صورت افتتاح هر دو باند این فرودگاه نخستین مجموعه‌ای در ایران خواهد شد که توان استفاده همزمان از دو باند را برای نشست و برخواست هواپیماها فراهم می‌آورد.

نظر شما