شناسهٔ خبر: 98699 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با نماینده مطرح شد

سخنگوی شورای شهر تهران از جزئیات جلسه غیرعلنی با وزیر اطلاعات خبر داد/ از تغییر در نحوه تایید صلاحیت ها تا رویکرد جدید سیستم اطلاعاتی

تقی پور/2 سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد: وزیر اطلاعات در خصوص نحوه تایید صلاحیت افراد اشاره داشت که یک شورایی در وزارت اطلاعات به این منظور تشکیل شده است. به تعبیری برای تایید صلاحیت ها، فرد تصمیم نمی گیرد و شورایی متشکل از بخش های مختلف با بررسی سوابق و نظر جمعی با احتیاط بسیار زیاد به خصوص در زمینه رد صلاحیت ها تصمیم گیری می شود.

رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با نماینده ضمن اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه غیرعلنی امروز (یکشنبه) شورای شهر عنوان داشت: طی جلسات مختلف اعضای محترم شورا، مسائل و نظراتی را در خصوص مباحث مربوط به امنیت در تهران داشتند و بر این اساس هیئت رئیسه شورای شهر دعوتی را از وزیر اطلاعات به عمل آوردند. در همین راستا امروز حضور حجت الاسلام علوی را در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران داشتیم.

وی در خصوص این جلسه به نماینده خبر داد: آقای علوی گزارش مفصلی را در خصوص وضعیت امنیتی جمهوری اسلامی ایران در سطح امنیت ملی و اجتماعی ارائه کرد و عنوان شد علی رغم اینکه در همه کشورهای همسایه بدون استثنا ناامنی هایی را شاهد هستیم، بحمدلله با تلاش سربازان گمنام امام عصر (عج) امروز ایران جزو امن ترین کشورهای دنیا قرار دارد و از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه اظهار داشت: در این جلسه تأکید شد که وزارت اطلاعات از آزادی های مشروع و قانونی شهروندان دفاع می کند و بدون تبعیض در مورد همه جریانات نشست ها و برگزاری جلسات تأمین خواهد شد. در عین حال در مورد دشمنان با اشراف اطلاعاتی که وجود دارد، وزارت اطلاعات قاطعانه برخورد خواهد کرد. در همین راستا آقای علوی مواردی را به عنوان مثال آورد که در فاصله کوتاهی پیگیری و در نهایت منجر به کشف جریانات افراطی و تروریستی و اقداماتی علیه انقلاب، شده است. آقای علوی همچنین اشاره داشت که وزارت اطلاعات از برگزاری نشست های گروه ها، احزاب و دسته جاتی که اجازه فعالیت دارند، حمایت و پشتیبانی می کند و تا کنون اجازه نداده است که این مجالس و نشست ها با مشکل رو به رو شود.

تقی پور همچنین افزود: وزیر اطلاعات در خصوص نحوه تایید صلاحیت افراد نیز اشاره داشت که یک شورایی در وزارت اطلاعات به این منظور تشکیل شده است. به تعبیری برای تایید صلاحیت ها، فرد تصمیم نمی گیرد و شورایی متشکل از بخش های مختلف با بررسی سوابق و نظر جمعی با احتیاط بسیار زیاد به خصوص در زمینه رد صلاحیت ها تصمیم گیری می شود.

وی در خصوص ریاست این شورا نیز گفت: وزیر اطلاعات عنوان داشت که ریاست شورای تایید صلاحیت ها با یک نفر عالم دینی است و به شخص خاصی اشاره ای نداشت.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین تشریح کرد: در این جلسه عنوان شد که سیاست جدید وزارت اطلاعات بیشتر رویکرد اطلاعاتی دارد تا امنیتی و اساساً تعریفی که آقای علوی ارائه کرد این بود که همانگونه که از اسم این وزارتخانه بر می آید بیشتر مأموریت وزارت اطلاعات، اطلاعاتی است و در خصوص مباحث امنیتی ارگان های دیگر همچون پلیس امنیت را داریم و وزارت اطلاعات، مسائل امنیتی که بیشتر به بحث تروریسم و مسائل خارج از کشور بر می گردد را با همکاری سرویس های بین المللی دنبال می کند.

رضا تقی پور همچنین اشاره داشت که در ادامه اعضای محترم شورا نیز نظراتشان را در خصوص مسائل مختلف شهری مانند آسیب های اجتماعی و ... که مرتبط با امنیت می شد، مطرح می کردند و در این زمینه نیز بحث و تبادل نظر شد. آقای پورفلاح هم به عنوان یکی از معاونین وزیر اطلاعات در جلسه حاضر بودند و مسائل در حوزه اجتماعی بیشتر در حیطه کاری ایشان بود. مباحثی که مربوط به آسیب های اجتماعی بود را ایشان پاسخ می داد.

سخنگوی شورا در ادامه به سوال یکی از اعضا در خصوص لغو کنسرتهای موسیقی نیز اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از اعضای محترم شورا در خصوص ورود وزارت اطلاعات به لغو کنسرت ها نیز سوالی مطرح کرد که آقای پورفلاح (معاون وزیر اطلاعات) نیز در این زمینه پاسخی مفصل ارئه کرد، مبنی بر اینکه کنسرت ها نیز باید شرایط اجتماعی و محیطی را در نظر بگیرند به نحوی که بتوانند مسئولین نیز پاسخگوی مردم باشند ولی در کل این عنوان شد که اگر کنسرتی مجوز می گیرد باید سایر نهادهای مسئول در جهت حفاظت از آن مجوز تلاش کنند.

رضا تقی پور در نهایت افزود: جمع بندی و دیدگاه کلی این بود که با توجه به اقتداری که امروز جمهوری اسلامی ایران دارد، باید هر حوزه ای را در ارتباط با مسائل خود ببینیم و از تبدیل شدن نگاه امنیتی به مسائلی چون اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جلوگیری نماییم. امروز انقلاب اسلامی به حد کافی در عرصه های مختلف از اقتدار برخوردار است که بتواند هر مسئله ای را در جایگاه خود حل کند. در نهایت نیز برای همکاری های فی مابین در زمینه هایی که احتمالاً نیاز به همکاری اطلاعاتی و تبادل اطلاعات در زمینه های مدیریت شهری دارد، اعلام آمادگی شد.

نظر شما