شناسهٔ خبر: 98662 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فعالیت های هسته ای تعطیل یا کند نمی شود

صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: توافق باید به شکلی باشد که نشاط فعالیت‌های هسته‌ای ما پابرجا بماند و هیچ فعالیتی تعطیل یا کند نشود.

به گزارش نماینده به نقل از ایلنا، علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته  قوه قضاییه که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، ‌ درجمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص معیارهای توافق خوب گفت: طرف مقابل برای خود یک توافق ایده آل را مد نظر دارد و ما هم برای خودمان یک توافق ایده‌آل را مد نظر داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان  ادامه داد: هیچ یک از ما نمی‌توانیم به توافق ایده آلی که مد نظر داریم٬ دست یابیم و دو طرف باید در میانه راه باید در نقطه‌ای با یکدیگر تفاهم کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تفاهم لوزان اظهار داشت: اگر طرف مقابل به تفاهم‌هایی که در لوزان به دست آمد، پایبند باشد و زیاده‌خواهی نکند٬ توافق در دسترس است.

صالحی با بیان اینکه توافق باید به شکلی باشد که نشاط فعالیت‌های هسته‌ای ما پابرجا بماند و هیچ فعالیتی تعطیل یا کند نشود، تصریح کرد: فعالیت‌های ما باید گسترش یابد که این نیازمند بحث وسیعی است؛ ضمن این که طرف مقابل نگرانی‌هایی دارد٬ که ما تلاش می‌کنیم با استفاده از نظرات بین‌المللی این نگرانی‌ها را برطرف سازیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: پرونده هسته‌ای ما فنی است و ما با استفاده از مقررات بین‌المللی مانند آژانس حاضر هستیم از این ابزارها استفاده کرده و نگرانی‌هایشان را رفع کنیم.

صالحی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای خود مرزهایی تعیین کرده و خطوط  قرمزی دارد که از آنها عبور نمی‌کنیم. ‌

نظر شما