شناسهٔ خبر: 98635 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

هزینه تامین ‌آب نجومی است/ تکمیل ۵۶ درصد شبکه فاضلاب پایتخت

معاون وزیر نیرو با بیان وابستگی صنعت آب به اعتبارات دولتی گفت: ۵۶ درصد از مشترکان تهرانی، تحت پوشش شبکه دفع فاضلاب قرار گرفتند.

به گزارش نماینده از مهر، رحیم میدانی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها در تهران به عنوان پایتخت کشور ۵۶ درصد از مشترکان از خدمات شبکه دفع فاضلاب بهره مند می‌شوند، افزود: دلیل این موضوع ضعیف و نحیف شدن صنعت آب به خاطر وابسته بودن به اعتبارات دولتی است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: تا زمانی که صنعت آب کشور به اعتبارات دولتی وابسته است از خدمات رسانی مورد انتظار مردم عقب خواهیم بود. در حال حاضر، هزینه تامین ‌آب نجومی است و دولت توان محدودی دارد؛ بنابراین به نفع مردم است کمک کنند صنعت آب روی پای خودش بایستد.

وی تصریح کرد: کمک دولت روز به روز به صنعت آب کمتر می‌شود؛ بنابراین دو راه برای نجات این صنعت وجود دارد یا دولت اعتبارات ما را تمام و کمال پرداخت کند تا خدمات رسانی خوبی انجام دهیم یا اینکه مردم به کمک این صنعت بیایند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو ادامه داد: اگر مردم یک گام کوچک بردارند کمک به زیادی به این صنعت خواهد شد. معاون وزیر نیرو درباره افزایش قیمت انشعاب فاضلاب گفت: شوراهای شهرها می‌خواهند به بخش آب کمک کنند تا این صنعت به وظایف خود بهتر عمل کند.

میدانی تاکید کرد: آنچه به عنوان حق انشعاب در ایران اضافه می‌شود، فاصله زیادی با قیمت تمام شده خدمات رسانی آب و فاضلاب دارد. وی به ساخت آپارتمان‌ها و برج‌های سر به فلک کشیده با هزینه‌های گزاف اشاره کرد و گفت:‌ در برج هایی که در تهران می‌سازند چقدر برای شومینه، کابینت، کاغذ دیواری، نمای ساختمان و دکوراسیون آنها هزینه می‌شود؟

برچسب‌ها:

نظر شما