شناسهٔ خبر: 98376 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لبیک تیم هسته‌ای به مقام معظم رهبری از هر توافقی شیرین‌تر است

منصور حقیقت‌پور431 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لبیک تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به مقام معظم رهبری در رعایت خطوط قرمز از هر توافقی برای این ملت شیرین‌تر است.

به گزارش نماینده منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ما در بحث مذاکرات‌ هسته‌ای به نقطه حساسی رسیده‌ایم که اگر غربی‌ها دست از کارشکنی و فزون‌طلبی بردارند، دستیابی به توافق هسته‌ای با رعایت کامل حقوق ملت ایران امکان‌پذیر است اما باید منتظر ماند و تحولات هفته پیش رو را مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: برای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم مصوبه مجلس و هم فرمایشات مقام معظم رهبری پشتوانه حقیقی در دفاع از حق و حقوق واقعی ملت ایران در حوزه هسته‌ای است و اگر ما می‌خواهیم به انسجام و قدرت داخلی فکر کنیم باید در عرصه سیاست خارجی به ویژه مذاکرات منطقی و عقلانی تصمیم بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ نمایندگان مردم با احساس مسئولیت، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را با آرای بالا مصوب کردند و این خود نشان می‌دهد که مجلس پشتیبان دولت و تیم مذاکره‌کننده است و قطعاً از این عرصه عقب‌نشینی نمی‌کند.

حقیقت‌پور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این مسئله دچار نوعی آشفتگی در تصمیم‌گیری و عدم ثبات در رفتارها و بیان صریحشان شدند، افزود: آمریکا و غرب بداند که ملت ایران ذره‌ای از حق و حقوق خود کوتاه نمی‌آید و به هیچ وجه عزت بالنده را با ذلت تحقیرآمیز معامله نمی‌کند.

وی بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما با توجه به هوشمندی و تلاش جدی سعی و تلاشش بر این است تا براساس مصوبه مجلس و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت منسجمی را انجام داده و زمینه یک حرکت منطقی و عقلانی را در این عرصه فراهم آورد.

منبع: فارس

نظر شما