شناسهٔ خبر: 98330 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علیرضا خسروی در گفتگو با «نماینده»:

فراکسیون های سیاسی مجلس تاکنون درباره استیضاح وزیر راه اعلام نظر نکرده اند/ جواب برخی سوالات نمایندگان بصورت کتبی پاسخ داده می شود

علیرضا خسروی/2 عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دو جلسه برگزار شده با حضور وزیر راه در کمیسیون متبوعش گفت: بخش عمده ای از نظر استیضاح کنندگان تامین نشده است.

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «نماینده» در توضیح دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: سوالات نمایندگان بیشتر در حوزه مسکن شامل مسکن مهر، مسکن ایثارگران، طرح جامع مسکن و در حوزه ریلی، راههای روستایی، اقدامات انجام شده در حوزه آزادراهها و بزرگراهها، سن وسایل نقلیه، سقوط هواپیمای ۱۴۱ و ... است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دو جلسه برگزار شده با حضور وزیر راه در کمیسیون متبوعش گفت: بخش عمده ای از نظر استیضاح کنندگان تاکنون تامین شده است.

نماینده سمنان با اشاره به اینکه گفته می شود وزیر راه برای پاسخگویی به مجلس می آید ولی استیضاح کنندگان در جلسه حضور نمی یابند، گفت: چون قاطبه استیضاح کنندگان خارج از اعضای کمیسیون عمران هستند، طبیعی است که استیضاح کنندگان نتوانند در همه جلساتی که وزیر آمده حضور پیدا کنند. علاوه بر این، جوابیه تعدادی از سوالات بصورت کتبی در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا نهایتا نمایندگان نظر خود را اعلام نمایند.

خسروی افزود: نظر اعضای کمیسیون عمران عمدتا این است که به دلیل مقارن شدن این استیضاح با استیضاح وزیر آموزش و پرورش و بدلیل رعایت همدلی و همزبانی، بهتر است تا فرصتی برای حل مشکلات مطرح شده به وزیر داده شود و انجام استیضاح وزیر راه را در این موقعیت زمانی صلاح نمی دانستند.

وی با یادآوری تخصصی بودن مطالبات پیگیری شده از سوی استیضاح کنندگان گفت: فراکسیون های سیاسی مجلس تاکنون اعلام نظر نکرده اند.

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: با توجه به امکان کم یا زیاد شدن امضای استیضاح کنندگان، نهایتا در اولین جلسه بعد از تعطیلات دو هفته آینده مجلس، کمیسیون نظر خود را در مورد استیضاح یا عدم استیضاح وزیر راه به هیئت رئیسه اعلام خواهد کرد.

نظر شما