شناسهٔ خبر: 97977 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای شهر تهران مظرح شد؛

دو قطبی شدن مسائل مذاکرات خیانت ملی است/ تشکر از نمایندگان مجلس

سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مذاکرات هسته‌ای یک موضوع ملی است و نباید به مسائل دوقطبی تبدیل شود، دوقطبی این مسائل خیانت ملی و سم مهلکی است که وحدت ایران را نشانه می‌گیرد.

به گزارش نماینده  به نقل از تسنیم، پرویز سروری در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور به مصوبه طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مصوبه مجلس از مصوبه مجلس دوره هفتم نیز مؤثرتر و گره‌گشاتر است و باید برای این اقدام انقلابی از نمایندگان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه فرصت‌سازی‌ای که شهدا انجام دادند مجلس با این اقدام تکمیل کرد، افزود: این مصوبه دست دولت و مذاکره کنندگان را برای انجام یک توافق خوب یا جلوگیری از یک توافق بد باز می‌گذارد. ما معتقدیم اگر مذاکره کنندگان توافق خوب یا از توافق بد جلوگیری کنند نیز پیروزی حاصل شده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نباید افرادی این موضوعات را به فضای سیاسی و جناحی بکشانند چرا که اگر تیم مذاکره کننده مانع توافق بد هم شود پیروزی است هرچند ما به‌دنبال توافق خوب هستیم و توافق خوب یعنی بتوانیم ضمن راستی آزمایی برای مجامع بین‌المللی و سازمان ملل تحقق خواسته‌های به‌حق ملت ایران را در حوزه هسته‌ای به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم که توافقی انجام دهد که ضمن راستی آزمایی خواسته‌ها و مطالبات ما را در قالب یک توافق خوب به نتیجه برساند. موضوع مذاکرات هسته‌ای موضوعی ملی است و نباید به مسائل دوقطبی تبدیل شود. هر حرکتی که در راستای دوقطبی شدن این مسائل شود خیانت ملی و سم مهلکی است که می‌تواند وحدت ایران را نشانه بگیرد.

سروری افزود: هرچند ما با آمریکا مذاکره می‌کنیم هرگز فراموش نخواهیم کرد که او دشمن ما است و نباید با حسن نیت وارد مذاکره شویم چرا که این امر می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

به‌گفته وی طبق فرموده امام خمینی(ره) نباید کینه انقلابی نسبت به آمریکا را از سینه‌ها پاک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظارت بر شورای شهر اشاره کرد و گفت: در رابطه با شوراهای کل کشور با ناکارامدبودن امر نظارت مواجه هستیم از این رو باید برای اینکه بتوانیم نظارت را به مرحله‌ای از توانمندی برسانیم حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کشور با پدیده قانون‌دانان قانون‌شکن روبه‌رو هستیم که قانون را می‌دانند و از خلأهای آن برای دور زدن قانون و رسیدن به منافع‌شان استفاده می‌کنند. از این رو نظارت باید چابک و هوشمندانه باشد هرچند طبیعی است که چنین نظارتی در مدت کوتاهی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: زمانی نگاه این بود که نظارت‌های موردی در تهران داشته باشیم اما دیگر این نگاه مؤثر نیست و ما باید به فرآیندهای شهرداری نظارت کنیم.

نظر شما