شناسهٔ خبر: 97882 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

هلاکت عضو استرالیایی داعش+عکس

هلاکت داعشی یکی از تحت تعقیب ترین اتباع استرالیا که به داعش پیوسته بود در عراق به هلاکت رسید.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، مقامات استرالیایی آماده می شوند تا مرگ یکی از تحت تعقیب ترین اتباع این کشور به نام «محمد العمر» Mohamed Elomar را که از اعضای داعش بود تائید کنند.

اما «جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد در ارتباط با تائید مرگ یک استرالیایی دیگر به نام «خالد شروف» Khaled Sharrouf که از اعضای داعش بود و بعد از انتشار عکس‌هایی از خود و پسرش در حالی که سر از بدن جدا شده یک سرباز سوری را در دست داشتند شهرت جهانی پیدا کرد به مدارک بیشتری نیاز هست.

منابع نزدیک به خانواده‌های این دو مرد می‌گویند آنها در شهر موصل عراق بودند که حدود یک سال قبل به دست داعش افتاد اما هنوز مطمئن نیستند که این دو در درگیری با نیروهای عراقی یا حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا کشته شده باشند.

گمان می‌شود بقایای جسد العمر یافت شده است اما از سرنوشت جسد شروف اطلاعی در دست نیست.

بیشاپ وزیر خارجه استرالیا به خبرنگاران گفت: احتمال تائید شدن مرگ العمر خیلی زیاد است اما در ارتباط با شروف ما هنوز در حال بررسی گزارش‌ها هستیم.

وی افزود: با در نظر گرفتن اوضاع امنیتی عراق برای مقامات استرالیایی کسب اطلاعاتی که ما برای تعیین صحت و سقم این گزارش‌ها نیاز داریم مشکل است.

وزیر خارجه استرالیا اظهار داشت: گفته می‌شود که العمر در موصل بوده است. طی روزهای اخیر تعدادی حملات هوایی در موصل انجام شده است.

اگر مرگ این دو نفر تائید شود سازمان‌های امنیتی استرالیا نفس راحتی خواهند کشید. مقامات استرالیایی می‌گویند این دو تا همین اواخر به استخدام استرالیایی‌های جوان و احساساتی برای داعش مشغول بودند.

هلاکت داعشی

هلاکت داعشی

 

نظر شما