شناسهٔ خبر: 97830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خضری خبر داد:

طرح الزام پزشکان به رعایت چارچوب نسخه‌نویسی داروهای رسمی در دست پیگیری

پزشک یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجلس و وزارت بهداشت طرحی را پیگیری می‌کنند تا براساس آن پزشکان ملزم به رعایت چارچوب نسخه‌نویسی داروهای رسمی کشور باشند.

به گزارش نماینده رسول خضری، با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد مربوط به داروهای ژنریک است، در واقع هر پزشکی برای خود یک نوع دارو تجویز می‌کند.


وی افزود: علاوه بر فشاری که به مردم و جامعه وارد می‌شود مشاهده می‌کنیم که بسیاری از این موارد ضرورت آنچنانی هم ندارد و می‌توان با داروهای مشابه و یا حتی با داروهایی که موجود است این قضیه را حل کرد.


نماینده مردم پیرانشهر در مجلس همچنین اظهار کرد: کشوری مثل آمریکا با جایگزین کردن داروهای ژنریک به جای داروهای برند میلیاردها دلار در طول سال در حوزه اقتصاد سلامت صرفه‌جویی می‌کند اما در کشور ما برعکس است و ما باید از مبدأ این قضیه را اصلاح کنیم.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: بنابراین پزشکان با این طرح ملزم می‌شوند داروهایی که کاملاً رسمی و مورد قبول سازمان غذا و دارو به عنوان سازمان متولی دارویی کشور معرفی می‌کند را برای بیماران تجویز کند.


وی با بیان این‌که دارو کالایی لوکس و استراتژیک است، گفت: تمام دغدغه ما این است که پول اضافی از جیب مردم هزینه نشود که امیدواریم با این طرح بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما