شناسهٔ خبر: 97743 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

نظر سرمربی آمریکا درباره مذاکرات هسته ای

جان اسپراو  43 سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا پس از به سفر به ایران به آمریکایی هایی که از ایران می ترسند توصیه کرد که در کنار گذاشتن نگرانی و ترس خود لحظه ای تردید نکنند.

به گزارش نماینده، جان اسپراو، در گفت و گو با شفقنا ورزشی، پس از قبول دومین شکست برابر ایران درباره نخستین حضورش در کشورمان گفت: سفر خوبی به ایران داشتم. این خوب بودن البته به مسائل حرفه ای بر نمی گردد چرا که نتایج خوبی کسب نکردیم اما اتفاقات خوبی برای تیم ما رخ داد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به جوسازی های منفی رسانه های غربی علیه ایران، ترسی از این سفر نداشتید، گفت: من خودم شخصا به هیچ وجه نمی ترسیدم اما همسر و اطرفیانم کمی نگران بودند. همچنین بودند در میان بازیکنان کسانی که دلهره داشتند اما متوجه شدند ترسشان بی مورد بود. اما خود من کاملا مطمئن بودم که سفر بسیار خوبی خواهیم داشت.
اسپراو در پاسخ به این سوال که پس از بازگشت به آمریکا به کسانی که از این سفر می ترسیدند چه خواهید گفت، عنوان کرد: به آنها می گویم در این که ترس و نگرانی خود را از ایران کنار بگذارید لحظه ای تردید نکنید.
وی برخورد مردم و تماشاگران را خوب و دوستانه توصیف کرد و گفت: با وجود فشاری که از سوی تماشاگران در طول بازی به من و تیمم وارد می شد اما در بیرون زمین و سالن بازی همه چیز کاملا دوستانه بود و و از این برخورد محبت آمیز و خونگرم بسیار خوشحالم. امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بار دیگر بتوانم به ایران سفر کنم و البته در زمین هم نتیجه بهتری بگیریم.
اسپراو در پاسخ به این سوال که پیکار ایران – آمریکا در زمین والیبال چه شباهتی با مذاکره مقامات سیاسی دو کشور بر سر مسائل هسته ای دارد، گفت: من دیپلمات نیستم اما احساس می کنم مشکلات حل شدنی است. فرهنگ و منش دو کشور تفاوت زیادی با هم ندارد و من ایران را کشوری کاملا جدا از آنچه که درباره کشورهای خاورمیانه گفته می شود دیدم.
سرمربی تیم ملی والیبال در ارزیابی فنی اش از بازی نیز گفت: ایران در همه قسمت ها از ما بهتر کار کرد. اگر در بازی اول صحبت جو سالن و … وجود داشت در بازی دوم این ایران بود که برتری اش را به ما دیکته کرد و نتیجه چیزی شد که در پایان رقم خورد.

نظر شما