شناسهٔ خبر: 97622 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حسینی مطرح کرد :

مجلس با تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از دولت پشتیبانی می‌کند

شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کس در مجلس مخالف مذاکرات نیست، گفت: تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات نیست.

به گزارش نماینده سیدشریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای در جلسه علنی امروز مجلس گفت: این طرح که امروز با ۱۹۹ رای تصویب شد، شرایطی ایجاد می‌کند که قوای مقننه و مجریه از ظرفیت‌های یکدیگر در موضوع مذاکرات هسته‌ای بیشتر استفاده کنند.

وی هدف مجلس از تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای را کمک به تیم مذاکره‌کننده دانست و افزود: اصلا این موضوع مطرح نیست که مجلس قصد دارد دست دولت و تیم مذاکره‌کننده را در جریان مذاکرات هسته‌ای ببندد و البته از طرفی نیز قصد نداریم که این اقدام انفعالی در مقابل مصوبات سنا و سناتورهای آمریکایی باشد و اصلا این‌طور نیست.

حسینی در ادامه اظهار داشت:‌ ما در مجلس هدفمان از تصویب این طرح این است که شرایطی ایجاد کنیم که عزیزان مذاکره‌کننده در چارچوبی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند که البته آنها نیز در این چارچوب حرکت می‌کنند، بهتر عمل کرده و دولت‌های مذاکره‌کننده با آنها بدانند که این چارچوب‌ها رسمی و قانونی است و تیم مذاکره‌کننده ما فقط می‌تواند براساس این چارچوب‌ها حرکت کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مجلس با تصویب این طرح قصد دارد پشتیبانی بیشتری از تیم مذاکره‌کننده داشته باشد، اظهار داشت: اینکه در یکی از مفاد این طرح آمده که گزارش اقدامات طرف مقابل هر ۶ ماه یک بار به مجلس گزارش شود، نشان‌دهنده این است که نمایندگان مردم در خانه ملت می‌خواهند عزیزان تیم مذاکره‌کننده متوجه این امر باشند که همان‌طور که مردم پشتیبان آنان هستند، مجلس نیز پشتیبان آنهاست و در کنارشان خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ مجلس از این طریق شرایطی را فراهم خواهد کرد که در نتیجه مذاکرات و پس از اینکه توافق احتمالی صورت گرفت، مجلس هم نظر خودش را بدهد و راهکارهای جدیدی برای خروج از بحران‌هایی که آنها ایجاد می‌کنند، به وجود آورد.

حسینی با رد این مطلب که مجلس قصد سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هسته‌ای را دارد، گفت: هیچ‌کس در مجلس نظرش این نیست که دست مذاکره‌کنندگان را ببندد زیرا همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، اینها بچه‌های انقلاب بوده و در جریان مذاکرات دارند عرق می‌ریزند و باید از آنها حمایت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم شرایطی ایجاد شود تا جمهوری اسلامی ایران براساس ۳ اصل اقتدار، عزت و استقلال در این مذاکرات به اهدافش برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما