شناسهٔ خبر: 97596 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه امسال آب و برق مسکن مهر ناچیز است

مسکن 43 نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده است، گفت: بودجه‌ای که امسال برای تامین آب و برق مسکن مهر پیش‌بینی شده ناچیز و در حد ۱۹۴ میلیارد تومان است.

به گزارش نماینده، محمدرضا امیر کمالی در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سؤال که گفته شده که ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر بدون آب و برق هستند، گفت: برای تمام پروژه‌هایی که اولویت داشته و آمادگی برای افتتاح داشته باشند برنامه ریزی کرده‌ایم که آب و برق آنها نصب شود.

وی ادامه داد: شهر جدید پرند به واسطه شرایطی که وجود داشته در خصوص حق انشعابات و مسائل مربوط به اجرای پروژه که مرتبط با مسائل کمبود مالی است، جلسه‌ای با مدیران شهرهای جدید داشته ایم و ساختارهای مربوطه را بر اساس مصوبات هیأت وزیران، پروژه به پروژه انتخاب و تعیین کردیم.

وی اضافه کرد:به زودی تامین آب تمام واحدهای مورد نظر آنها مثل مپسا، کیسون و کوزو را انجام خواهیم داد تا از مزایای آب و فاضلاب بهره‌ مند شوند.

امیر کمالی با اشاره به اینکه خیلی از پروژه‌های مسکن مهر نیز هستند که آمادگی برای نصب انشعاب ندارند، گفت: به هر حال در جلسه مزبور راهکارهایی را در ارتباط با مصوبات هیأت وزیران داشتیم تا نسبت به تأمین منابع مالی برای اجرای زیرساخت‌های آب و فاضلاب اقدام عاجل شود.

*تمام واحدهای مسکن مهر را به صورت تک تک، شهر به شهر و پروژه به پروژه تعیین کردیم

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش‌بینی شده است که چه میزان اعتبار برای تأمین آب و برق واحدهای مسکن مهر نیاز است گفت: تمام واحدهای مسکن مهر را به صورت تک تک، شهر به شهر و پروژه به پروژه تعیین کردیم و به صورت کلی اعتباری که برای تامین زیرساختها نیاز است همان ۵۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد:اعتباری که سال گذشته در کمیته سه‌جانبه‌ و در حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح و تصویب شد برای تامین زیرساختهای پروژه مسکن مهر ۵۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد بنابراین اگر این مبلغ تحقق یابد می‌توانیم نسبت به تأمین آب و برق و فاضلاب و زیرساخت‌های مورد نیاز اقدام کنیم.

*۱۹۴ میلیارد تومان منابع در ردیف بودجه برای تأمین آب و برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده

امیر کمالی در پاسخ به این سؤال که آیا امسال بودجه و یا اعتباری برای واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: امسال کلاً ۱۹۴ میلیارد تومان منابع در ردیف بودجه برای تأمین آب و برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر در نظر گرفته شده است که این رقم بسیار ناچیز است.

*دنبال زنده کردن مصوبه ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت هستیم

وی افزود: البته به دنبال این هستیم که مصوبات سال گذشته هیأت وزیران را که مصوب شد و موافقتنامه هم برای آن مبادله شد اما متأسفانه به علت کمبود منابع مالی در خزانه تخصیص نیافت را زنده کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه مقرر شده بود که ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های تأسیسات فاضلاب در اختیار شرکت‌های آبفا قرار گیرد ولی هنوز از اسفند ماه گذشته تاکنون تخصیص نیافته است.

به گفته وی، امیدواریم آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر پروژه‌های مپسا، کوزو و کیسون در پرند تا شهریور ماه امسال نصب شود.

نظر شما