شناسهٔ خبر: 97523 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آقامحمدی تشریح کرد:

پذیرش بازرسی از مراکز نظامی مصداق یک توافق بد است

اقامحمدی43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یران در چارچوب قوانین بازرسی‌ها از مراکز هسته‌ای را می‌پذیرد نه از مراکز نظامی و موشکی لذا اگر تیم مذاکره‌کننده چنین بازرسی‌هایی را بپذیرد، این توافق مصداق یک توافق بد است.

به گزارش نماینده ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص شاخصه‌ها و ویژگی‌های توافق بد و با تاکید براینکه ان‌شا‌ءالله هیچگاه توافق بد انجام نخواهد شد، اظهار داشت: توافق بد توافقی است که نظر طرف مقابل بر ما غالب شود درحالی که ما به دنبال توافقی هستیم که هردو طرف از آن نفع ببرند.

وی ادامه داد: اولین خواسته ایران این است که تمام تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران یکجا برداشته شود. آنها از ایران می‌خواهند که مراکز هسته‌ای خود مثل فردو را تعطیل کند و دست از غنی‌سازی بردارد، لذا در ازای این اقدامات تحریم‌ها باید یکجا لغو شوند که اگر این اقدام انجام نشود، یک توافق بسیار بد صورت خواهد گرفت.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: ایران در چارچوب قوانین و ضوابط ان. پی. تی بازرسی‌ها را می‌پذیرد و این بازرسی‌ها باید از مراکز هسته‌ای باشد نه از مراکز نظامی و موشکی ایران. بنابراین اگر ایران چنین بازرسی‌هایی را بپذیرد در واقع اضافه‌تر از قوانین بین‌المللی پذیرفته و این یک توافق بد است.

آقامحمدی با اشاره به خواسته‌ غربی‌ها در بازجویی از دانشمندان هسته‌ای گفت: دسترسی به دانشمندان هسته‌ای ایران موضوعی است که طرف غربی مطرح کرده درحالیکه دانش آموختن در دنیا ممنوع نیست و لزومی ندارد که از دانشمندان ما بازجویی کنند لذا اگر چنین توافقی صورت گیرد، توافقی بسیار بد است.

" تحقیق و توسعه در زمینه دانش هسته‌ای یک دانش عمومی است و حق ایران است که از این دانش بهره ببرد و اگر آنها بخواهند این حق را از ایران بگیرند و تیم مذاکره‌کننده نیز بر روی آن توافق کند، این توافق مصداق یک توافق بسیار بد است".

وی در پایان تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید مراقب باشد و بداند که طرف مقابل شیطان بزرگ است. لذا در نگارش متن توافق باید هوشیاری به‌خرج دهد تا توافق بدی به ایران تحمیل نشود. البته بنده معتقدم که آمریکایی‌ها به دنبال توافق نیستند و نمی‌خواهند توافقی صورت بگیرد و تنها می‌خواهند خواسته‌های خود را برما تحمیل کنند و ایران هم زیر بار چنین زیاده خواهی‌هایی نمی‌رود و ملت جلوی چنین توافقی می‌ایستد.

منبع: تسنیم

 

نظر شما