شناسهٔ خبر: 97447 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طرح هسته‌ای مجلس راه هرگونه بهانه‌جویی را بر آمریکا می‌بندد/ در صورت عدم لغو تحریم‌ها مذاکرات باطل است

قاضی زاده 43 نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه طرح هسته‌ای مجلس راه هرگونه بهانه‌جویی، فشار و چانه‌زنی را بر آمریکا می‌بندد، گفت: در صورتی که تحریم‎ها به صورت یکجا برداشته نشود، مذاکرات بیخود و باطل است.

به گزارش نماینده سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای و ضرورت تصویب این طرح اظهار کرد: هدف مجلس از این طرح الزام دولت و به ویژه تیم مذاکره‌کننده به حفظ حقوق هسته‌ای کشور و توجه به خطوط قرمز مذاکرات بوده که هم در شورای عالی امنیت ملی و هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: آنچه مسلم بوده رفتارهای شیطنت‌آمیز آمریکایی‌ها در طول مذاکرات نشان داده که آنها بر آنچه در متن توافقنامه آمده و ادعاهایی که می‌کنند پایبند نبوده و هر روز ضمن اینکه در حال مذاکره با ما هستند، دم از گزینه نظامی و یا عدم لغو تحریم‌ها می‌زنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح هسته‌ای مجلس، راه هرگونه بهانه‌جویی، چانه‌زنی و فشار را بر روی آمریکایی‌ها می‌بندد، گفت: ما هدفمان از مذاکرات لغو کامل تحریم‌‌ها است و اصولا برای همین موضوع وارد مذاکره با ۱+۵ شده‌ایم.

قاضی‌زاده یادآور شد: هدف ما از مذاکرات برچیده شدن کامل تحریم‌ها بوده و گرنه چه دلیلی داشته که مراکز هسته‌ای خود را تعطیل و فعالیت‌های خود را در این زمینه کاهش دهیم، چه دلیلی داشته که از پول بیت‌المال و جیب مردم هزینه هنگفت اقامت و هتل در ژنو و وین را پرداخت کنیم؟

وی تصریح کرد: چه دلیلی داشته که وقت خود را ساعت‌ها و ساعت‌ها، و روزها و روزها برای مذاکره و صحبت با آنها اختصاص دهیم؟ این‌ها دلیل داشته و هدف ما از مذاکرات برچیده شدن و لغو همه تحریم‌ها به شکل یکجا بوده و در صورتی که تحریم‎ها به صورت یکجا برداشته نشود، مذاکرات بیخود و باطل است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: تیم مذاکره‌کننده ما برای مذاکره بر سر اینکه تحریم‌ها را لغو کند، وقت گذاشته و در غیر این صورت اگر قرار باشد مذاکرات از مسیر اصلی خود خارج و وارد حاشیه‌های سیاسی شود، باطل است.

قاضی‌زاده گفت: طرح هسته‌ای مجلس در راستای همدلی دولت و مجلس بوده و امیدواریم تیم مذاکره‌کننده در راستای مذاکرات خود همواره چارچوب و مصالح نظام ما و حقوق به حق مردم را مورد توجه قرار دهد.

نظر شما