شناسهٔ خبر: 97416 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افضلی فرد:

دسترسی مدیریت‌شده به مراکز نظامی یک واژه عوام‌فریبانه است/ تأکید مجلس بر لغو یکباره تحریم‌ها

افضلی فرد/ 2 دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی یک واژه عوام‌فریبانه‌ است و هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را به طرف غربی نخواهیم داد.

به گزارش نماینده، مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با فارس، با اشاره به زیاده‌خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: طبق توافق اولیه بنا بوده که تنها در خصوص مسائل هسته‌ای مذاکرات انجام شود و مسائل غیرهسته‌ای جایگاهی برای مطرح‌شدن در مذاکرات ندارند.

وی ادامه داد: طرح مسائل غیرهسته‌ای در مذاکرات بر خلاف توافق اولیه و یک نوع زیاده‌خواهی و ناشی از روحیه استکباری‌ای است که در طرف مقابل وجود دارد.

عضو هیأت‌رئیسه اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: همانطور که بارها مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی اعلام داشتند: مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران به دلیل اشراف اطلاعاتی بر موقعیت و جایگاه دانشمندان هسته‌ای ما و در نهایت ترور آنهاست که ما پیش از این نیز شاهد مواردی از آن بودیم پس چنین موضوعی به هیچ‌وجه قابل طرح در مذاکرات هسته‌ای نیست.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: در ارتباط با بازرسی از مراکز نظامی که دسترسی مدیریت شده به مراکز نظامی‌مان مطرح می‌شود که در واقع اظلاق دسترسی مدیریت شده به آن یک واژه عوام‌فریبانه است و در واقع سرپوش‌گذاشتن بر یک رفتار غیرقانونی است که می‌خواهد انجام شود.

 وی افزود: غربی‌ها به دلیل عدم اطلاع از توان نظامی ما همواره در نگرانی به سر می‌برند و همواره در صدد کسب اطلاع از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند که البته اسرار نظامی کشور به هیچ‌وجه قابل معامله و گفت‌وگو نیست.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی جزئی از زیاده‌خواهی‌های طرف مذاکره‌کننده است و ملت ایران، ‌ مجلس، دولت و رهبر انقلاب اجازه نخواهند داد از مراکز نظامی ما بازرسی به عمل آید.

افضلی‌فرد در پایان با تأکید بر لغو یکباره تحریم‌ها به هنگام توافق با ۱+۵ گفت: اگر تحریم‌ها به صورت یک مرحله‌ای لغو نشود اصلاً‌ توافقی انجام نشده و شکست‌خورده است که مسئولیت آن در این صورت بر عهده آمریکا و اروپا خواهد بود.

نظر شما