شناسهٔ خبر: 97324 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

روند کاهشی بورس متوقف شد

بورس شاخص بورس در سیزدهمین هفته معاملاتی سال ۱.۹۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش نماینده، در جریان معاملات سیزدهمین هفته سالجاری تعداد ۲۵۹۴ میلیون سهم و حق تقدم  به ارزش ۵۵۸۲ میلیارد ریال در ۱۶۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۴.۸ و ۶۲ درصد رشد و ۸.۴ درصد کاهش را نشان می دهد.
همچنین بیش از ۸۳۱ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش ۸۳۱ میلیارد ریال در هفته ای که گذشت معامله شد که به ترتیب ۵۶ و ۵۵.۳ درصد افزایش داشته است.
شاخص کل نیز با ۱۲۳۸ واحد افزایش در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۹ خرداد به رقم ۶۳۵۵۹ واحد رسید و شاخص بازار اول با ۹۸۰ واحد افزایش به رقم ۴۵۷۳۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۰۱۵ واحد افزایش به عدد ۱۳۱۹۰۰ واحد رسیدند که به ترتیب با ۲.۱۹ و ۱.۵۵ درصد افزایش مواجه شدند.
گروه محصولات کاغذی نیز در این مدت با ۱۰.۵۱ درصد، خودرو و ساخت قطعات با ۶.۸۷ درصد و خدمات فنی و مهندسی با ۶.۶۴ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها به خود اختصاص دادند.

افزایش ۲۰ درصدی ارزش معاملات فرابورس
ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران نیز در هفته ای که گذشت در حالی ۲۰ درصد افزایش یافت و گروه محصولات شیمیایی سهم ۴۶ درصدی از این معاملات را به خود اختصاص داد که حجم معاملات با کاهش ۴۸ درصدی و افزایش ۲۰ درصدی ارزش دادوستدها نسبت مواجه شد و آیفکس پس از فراز و نشیب در روز پایانی معاملات هفته با افزایش ۱.۲ درصدی به عدد ۷۰۰ واحد رسید.

معامله ۷۶۶۷ میلیارد ریال انواع کالا در بورس کالا
همچنین در بورس کالای ایران در هفته گذشته ۴۶۴ هزار و ۴۰۲ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۶۶۷ میلیارد ریال در بازار فیزیکی مورد دادوستد قرار گرفت.

منبع:تسنیم

نظر شما