شناسهٔ خبر: 97300 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

چمران پیش از خطبه های نماز جمعه:

مشکلات کشور با مقاومت اقتصادی و سیاسی قابل حل است

چمران/2 رئیس شورای شهر تهران می گوید: اگر امروز هم می خواهیم پیروز شویم توکل باید به خدا و توجه ما به داخل باشد و مقاومت اقتصادی و سیاسی را سرلوحه قرار دهیم که در مقابل دشمنی که هر روز دبه می کند ایستادگی کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از  خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز شهادت مصطفی چمران گفت: مصطفی چمران مقاومت اسلامی را در لبنان آغاز کرد که امروز ما شاخ و برگ این درخت تنومند را می‌بینیم.

وی همچنین ادامه داد: ماه رمضان ماه مقاومت است، ماه مقاومت در برابر خواسته‌های نفس و بدن. ماه مقاومت در برابر استکبار و دشمن بزرگ که آمریکا است.

مهدی چمران اظهار داشت: شهید چمران وقتی وارد لبنان شد گفت که ای شیعیان لبنان برای شما هدیه‌ای آورده‌ام که سعادت شما را در پی دارد و آن هم شهادت است. ای مردم لبنان بدانید که اگر من گلوله هم نداشته باشم با مشت به جنگ اسرائیل خواهم رفت. شهید چمران شیعیان لبنان را که هیچ چیزی در لبنان نداشتند، نه کرسی در مجلس داشتند و نه چیز دیگر، شخصیت بخشید. آنها مسلح کرد و در مقابل اسرائیل مسلح کرد.

وی ادامه داد: شهید چمران به ایران آمد و همان مقاومت را به ایران آورد. قبل از شروع جنگ در کردستان با دشمن جنگید و کردستان را که می‌رفت از ایران جدا شود با خون شهدا و مقاومت خودشان حفظ کردند. وقتی جنگ آغاز شد در هفتمین روز از جنگ به همراه مقام معظم رهبری به خوزستان رفت و با مقاومت جانانه و سلاح ناچیز، دشمن بعثی را هر روز از اهواز دورتر کرد.

چمران افزود: حزب الله براساس تفکر مقاومت شهید چمران ایجاد شد و توانست در مقابل ارتش بزرگ و کلاسیک اسرائیل ایستاد و پیروز شد و این نتیجه آن جانفشانی‌هایی بود که با انقلاب اسلامی شکل گرفت و پیروز شد. قبل از پیروزی انقلاب اینگونه نبود که اینها حامی داشته باشند و رژیم شاه سه بار نیرو برای ترور شهید چمران به لبنان فرستاده بود. مقاومت اسلامی باعث پیروزی‌های منطقه بوده است. از پیروزی‌ها در فلسطین و لبنان گرفته تا مقاومت مردم یمن که ان شاءالله پیروز خواهدشد.

وی ادامه داد: از میوه درخت مقاومت در حال چیدن هستیم. هشت سال کل دنیا به ما حمله کرد. صدام که کسی و چیزی نبود. از شرق و غرب تجهیزات اطلاعاتی و نظامی و اقتصادی و شیوخ مرتجع عرب منطقه حمایت مالی کردند ولی در مقابل مقاومت ما به زانو نشستند. همین امروز هم مقاومت جواب مشکلات را می دهد. شهید چمران از لبنان آغاز کرد و اگر امروز هم می خواهیم پیروز شویم توکل باید به خدا باشد و توجه ما به داخل باشد و مقاومت اقتصادی و سیاسی را سرلوحه قرار دهیم که در مقابل دشمنی که هر روز دبه می کند ایستادگی کنیم.

چمران اضافه کرد: شهدای ما این درس مقاومت را به ما داده‌اند. همین شهدای چند روز اخیر ما درس بزرگ مقاومتی به ما دادند که باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد.

نظر شما