شناسهٔ خبر: 97276 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با "نماینده" :

مردم با الهام از مقاومت شهدا خواستار حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته ای بودند/ مخالفین به جای انتقاد به نظر مردم، بهتر است واقعیات را ببیند

فرهنگی/2 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع هسته ای یکی از بحث های حاکم بر مراسم تشییع شهدا دانست و تأکید کرد: طرف مقابل به جای انتقاد نسبت به نظر مردم باید به سمت تجدید نظر در رویکردها برود و واقعیات را ببیند. چشم بستن بر واقعیات، باعث تغییر واقعیت نمی شود

محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نماینده ضمن اشاره به خیل عظیم جمعیت در مراسم تشییع شهدا گفت: به عنوان یکی از آحاد جامعه در گوشه ای از اجتماع مردم در تشییع شهدا حاضر بوده و از نزدیک شاهد معنویت و عطر حضور شهدا و امواج انسانی شده است.

نماینده مردم تبریز، در خصوص شبهاتی که برخی پیرامون این مراسم باشکوه مطرح کردند، تصریح کرد: شبهاتی که برخی از نظر حضور مردم عنوان داشتند را بی جا و بی مورد می دانم. شاید برخی منظورشان تریبون هایی بود که اداره می شد. در صورتیکه آن تریبون ها هم واحد نبودند و هر نوع حرفی در این تریبون های مختلف وجود داشت.

وی در ادامه شهدا را به عنوان مهم ترین پشتوانه نظام خواند و افزود: خداوند هر عنایتی که به ما دارد به دلیل این وجودهای پاک است. در مراسم اخیر هم شهدا برای چندمین بار خودشان را برای کمک به ما رساندند و در فضای عمومی کشور تأثیر گسترده ای گذاشتند. از همه اقشار، طیف ها و پوشش های مختلف نیز در آن جمعیت عظیم حضور داشتند. اگر کسی از این موضوع ناراحت هست که چرا شهدا دوباره خود را رساندند و پشتوانه نظام شدند، به نظر نیاز به معالجه دارد!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی موضوع هسته ای یکی از بحث های حاکم بر مراسم تشییع شهدا دانست و اظهار تأکید کرد: در خصوص مباحث هسته ای فضای حاکمی در جمعیت وجود داشت و آن اصرار بر منافع ملی و حفظ ارزش های به دست آمده از طریق خون شهدا بود. در این خصوص، طرف مقابل به جای انتقاد نسبت به نظر مردم باید به سمت تجدید نظر در رویکردها برود و واقعیات را ببیند. چشم بستن بر واقعیات، باعث تغییر واقعیت نمی شود. طرف ما در مذاکرات به دنبال شکست ملت، کشور و انقلاب ماست و کسانی که با این انقلاب هستند نباید این واقعیات را نادیده بگیرند و بجای اینکه رحماء علی الکفار و اشداء بینهم باشند به رویه قرآن تمسک جویند که اشداء علی الکفار رحماء بینهم را تجویز می کند و وصف یاران اسلام را در همین رویه می بیند. بنابراین این تغییر رویکرد در طرف مقابل به واقع نیاز است.  مردم با الهام از عطر معنویتی که حضور شهدا به وجود آورده بود حضور پیدا کردند که نیاز به این تغییر رویه را نیز گوشزد کنند.

فرهنگی همچنین مطالب مطرح شده در برخی تریبون ها را نیز قابل توجه دانست و اشاره داشت: در برخی موارد و به صورت پراکنده انتقادات وارد است. به عنوان مثال در یکی از تریبون ها عبارات سخیفی در خصوص قوه مقننه عنوان شد. حضور شهدا مجوز ابراز هرگونه احساسات شخصی نیست. ولی این انتقاد نیز به معنی زیر سوال بردن عظمت حضور مردم نیست.

نظر شما