شناسهٔ خبر: 97156 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

عثمانی در نطق میان دستور:

این ملت شهیدپرور شایسته تجلیل و مسئولان آنها شایسته توبیخ هستند

قسیم عثمانی43 نماینده مردم بوکان با اشاره به تشییع باشکوه شهدای گمنام در تهران و تجلیل رهبر انقلاب از حضور مردم، گفت: الحق این ملت شایسته تجلیل هستند و مسئولان آنها شایسته توبیخ.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به تشییع شهدای گمنام توسط مردم تهران در روز گذشته و با بیان اینکه این حماسه سترگ مردم بلافاصله مورد تکریم ولی امت و امام مجاهدان قرار گرفت، اظهار داشت: دیروز شهر تهران به نمایندگی از ایران اسلامی میزبان دردانه‌های ملت بود که دستشان را بستند، اما اراده‌ها و اندیشه‌های ناب آنها را هرگز! هر چند جسمشان را زیر خاک بردند، اما اندیشه‌های ناب آنها در اوج بود و ملت ایران را به روزهایی برد که شجاعت و خلوص، خوی و رفتار اصلی فرزندان این سرزمین بود.

وی افزود: دیروز مردم تهران نشان دادند که تهران شایستگی اُم‌القرای مسلمین بودن را دارند و با وجود همه سختی‌ها و فشارها، این مردم آرمان‌ها و شهدای خود را فراموش نکرده‌اند و بلافاصله مدال تجلیل رهبر عظیم‌الشأن امت را با پیام ایشان دریافت کردند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الحق این ملت شایسته تجلیل هستند و مسئولان آنها شایسته توبیخ.

عثمانی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود و عقب ماندگی امکانات در شهرستان بوکان، خاطر نشان کرد: بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهرستان بوکان است و مدارس چند شیفته، کیفیت ضعیف آموزشی را رقم زده است.

وی ادامه داد: صف‌های CNG در این شهر، طولانی‌ترین صف‌ها در کشور است و وقتی جمعیت شهر چهار برابر می‌شود، اما امکانات آن همان امکانات سابق است، خروجی آن مشکلات و نارضایتی مردم است.

عثمانی تاکید کرد: عدم وجود هر نوع سرمایه‌گذاری در بخش تولید و بخش خصوصی باعث شده است که نرخ بیکاری این شهرستان هشت درصد بیشتر از متوسط نرخ بیکاری در استان باشد؛ اعتبارات دهیاری‌ها آنقدر کم است که کفاف حقاق دهیاران را هم نمی‌دهد، چه برسد به امور عمرانی روستاها؛ این مساله باعث پناه بردن به حاشیه شهرها و درگیر شدن با مشکلات آن شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همین مردم در مراجعه به ما می‌گویند که چطور در زمان انتخابات ما جزو محدوده شهر محسوب می‌شویم، اما بعد از انتخابات و هنگام دریافت خدمات دیگر جزو محدوده نیستیم!؟

نظر شما