شناسهٔ خبر: 97131 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

وزیر نیرو خبر داد:

افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات منابع آب چهارمحال و بختیاری

وزیر نیرو از افزایش بیش از ۹۰ درصدی اعتبارات منابع آب استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش نمینده از (ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری، "حمید چیت‌چیان" عصر سه‌شنبه در شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون اول رییس‌جمهور و مسئولان این استان در فرهنگ‎سرای شهرد برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‎ها و استعدادهای موجود در این استان، افزود: این استان با برخورداری از منابع غنی آب جزو استان‎های برتر کشور محسوب می‏‌شود، هرچند به دلیل شرایط توپوگرافی و کوهستانی بودن آن، امکان بهره‎گیری مناسب از همه منابع میسر نیست.

 

وی همچنین به اهمیت سد سورک در توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: با بهره‎برداری از این سد دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی توسعه می‎یابد.

 

چیت‎چیان به بهره‎برداری از پل قوسی کارون ۴ در این استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این پل با دهانه ۳۰۰ متر و ۹ تونل یکی از نمونه‌های برجسته مهندسی به شمار می‎آید.

وی با بیان اینکه در هفت شهر این استان پروژه‎های تاسیسات فاضلاب و طرح‎های متعدد دیگری در دست اقدام است، اظهارکرد: امسال اعتبار مربوط به بخش فاضلاب استان نسبت به سال ۹۳ بیش از ۵۰درصد و اعتبارات منابع آب نیز بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.

 

چیت چیان با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو به مباحث آب استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: نیروگاه ۴۰۰ کیلوواتی لردگان در دست اقدام است که پیش‎بینی می‎شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد؛ همچنین طرح نیروگاه ۴۰۰ کیلوواتی دیگر از طریق اعتبارات بانک توسعه اقتصادی در این استان آغاز شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: طی ۱۰سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد تومان به طور میانگین سالانه ۱۰۰میلیارد تومان در بخش انتقال و فوق توزیع در استان سرمایه‌گذاری شده است.

نظر شما