شناسهٔ خبر: 97127 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتقاد رضایی از عملکرد دولت های سابق و فعلی برای مقابله با تحریم

رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام: متاسفانه ما در دولت‌های قبل و فعلی شاهد برنامه‌ای برای تبدیل کردن این تحریم‌ها به فرصت نیستیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه همایش تخصصی برنامه هسته‌ای ایران - فرصت‌ها، چالش‌ها و روندها در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه و نقش تحریم‌ها در اقتصاد ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها قصدداشتند با تحریم به اهداف خود برسند، ولی مانند ۳۰ سال گذشته در مواجهه با ما شکست خوردند و دولتمردان ما نیز باید این موضوع را مد نظر داشته باشند و در سیاست‌های خود به آن توجه کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید اعتماد ملت ایران را جلب کنند و تحریم‌ها را مثل یک جلسد مرده می‌دانیم که باید مسئولان از سر راه ملت ایران بردارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریم می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند، مانند زمان جنگ که در دفاع مقدس مسئله دفاعی ما را متحول کرد.  

وی ادامه داد: درست است که تحریم زیان‌هایی را هم در بردارد اما در عین حال می‌تواند به یک فرصت تاریخی تبدیل شود. متاسفانه ما در دولت‌های قبل و فعلی شاهد برنامه‌ای برای تبدیل کردن این تحریم‌ها به فرصت نیستیم.

سرلشکر رضایی با اشاره به قدرت نظامی ایران در منطقه تاکید کرد: ایران از لحاظ نظامی یک قدرت برتر در منطقه  محسوب می‌شود و د ر این راه جزء ۱۰ کشور اول به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: برآوردهایی که براساس نگاه سنتی به مسئله دفاع و امنیت در دنیا می‌شود براساس تجهیزات، ارتباطات بین‌المللی معیار قرار داده می‌شود که اشتباه است و براساس معیار واقعی ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم اقتصادی را اثری تخریبی و سازنده به اقتصاد دانست و گفت: در حال حاضر در یک جنگ اقتصادی هستیم و اثرات منفی و مثبتی را بر اقتصاد ایران داشته است.

سرلشکر رضایی ادامه داد: از اول انقلاب این استراتژی وجود داشت که باید تحریم‌ها به فرصت‌ها تبدیل شود و در جنگ توانستیم تهدیدات فراوانی را به فرصت تبدیل کنیم و معتقدم که اثرات تخریبی تحریم را می‌توان خنثی کرد.  

نظر شما