شناسهٔ خبر: 96879 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کوثری در دیدار رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک:

داعش دست‌پرورده آمریکا، اسرائیل و عربستان است

کوثری43 رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: داعش دست‌پرورده آمریکا، اسرائیل و عربستان است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم «فرناندو پونس مارکز» رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک دیروز (دوشنبه) ‌ با اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، کوثری با ابراز خرسندی از حضور هیئت مکزیکی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این قبیل دیدارها فرصت مغتنمی جهت تبادل‌نظر و گفت‌وگو در زمینه‌های مختلف به شمار آمده و بستر مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های دو کشور فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به تجارب کشورمان در جنگ تحمیلی هشت ساله تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی این هشت سال تجارب ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دفاعی کسب کرده که این امر جهش عظیمی در زمینه مسائل دفاعی و امنیتی کشورمان ایجاد نموده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌های دفاعی و امنیتی دستاوردهای مهمی کسب کرده است.

کوثری تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی به فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) را یکی از تجارب مهم جنگ تحمیلی دانست و افزود: حضور گسترده مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از موقعیت‌ها تعیین‌کننده و مؤثر بود و امروز نیز حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و دفاعی و اقتصادی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

وی با ابراز تأسف نسبت به اوضاع کنونی منطقه و اعمال وحشیانه گروه‌های تروریستی تکفیری، گروهک تروریستی داعش را دست‌پرورده آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان دانست.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری‌های علمی با مکزیک تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و مکزیک می‌توانند در زمینه‌های علمی و تکنولوژی با یکدیگر تبادل و همکاری داشته باشند، زیرا علم و تکنولوژی متعلق به همه ملت‌هاست.

«فرناندو پونس مارکز» رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو و مذاکره با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان، ابراز امیدواری کرد که این قبیل دیدارها در توسعه مناسبات پارلمانی و نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان خواستار همکاری دو کشور در صنعت هوا و فضا و بهره‌گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

نظر شما