شناسهٔ خبر: 96875 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افزایش قیمت سوخت معیشت لنج‌داران استان بوشهر را تهدید می‌کند

مهدی پورفاطمی/43 نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت سوخت معیشت لنج‌داران استان بوشهر را تهدید می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر حجت‌الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی ظهر دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: افزایش قیمت سوخت شناورها باعث بروز مشکلاتی برای لنج‌داران و فعالان این عرصه شده است که مردم انتظار دارند دولت برای رفع این مشکلات تلاش کند.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم که با ارائه راهکاری مناسب نسبت به تخصیص سوخت نفت و گاز با بهای پایین‌تر به موتورلنج‌های سفاری، موجب رضایت قشر وسیعی از مردم شریف و زحمتکش استان بوشهر شود.

پورفاطمی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تلاش برای رفع مشکلات کشاورزان و روستائیان شد و بیان داشت: یکی از اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ایجاد امنیت خاطر و ایجاد ماندگاری جمعیت در روستاها است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق این هدف موجب می شود تا افراد به خاطر نداشتن امنیت شغلی و نیاز معیشتی به شهرها مهاجرت نکنند و به مشاغل کاذب نپردازند.

وی افزود: ما به عنوان یک نظام اسلامی نباید قبول کنیم که کشاورزان و روستائیان ما در دوره پیری دست نیاز به سمت دیگران دراز کنند و به همین دلیل می‌خواهیم تا با کمک دولت در راستای حفظ زندگی روستائیان شرایط مناسبی را برای آنان فراهم کنیم و احساس دلگرمی به شغل کشاورزی را برای آنان فراهم کنیم.

پورفاطمی با تاکید بر ضرورت پوشش بیمه‌ای همه کشاورزان زحمتکش، ادامه داد: پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده، یکی از مطالبات مهم این استان است.

نظر شما