شناسهٔ خبر: 96820 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جوابیه وزارت کشور درباره انتخابات کرج از لحاظ قانونی و حقوقی ایراد دارد

مصطفی افضلی‌فرد43 مصطفی افضلی‌فرد با اشاره به دریافت جوابیه وزارت کشور درباره تعیین تکلیف انتخابات شورای شهر کرج گفت این نامه از لحاظ قانونی و حقوقی دارای ایراد است.

به گزارش نماینده مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل و رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دریافت جوابیه وزارت کشور درباره تعیین تکلیف انتخابات شورای شهر کرج گفت که این نامه از لحاظ قانونی دارای ایراد است و حقوقی نیست.

وی با بیان اینکه طبق قانون برای تمامی مسائل راهکاری پیش‌بینی شده است، گفت: قانون تمامی راهکارها را مشخص کرده و نباید دستگاه‌ها از اجرای آن استنکاف کنند.

رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه کمیسیون متبوعش بر اساس وظیفه ذاتی خود به پرونده انتخابات شورای شهر ورود کرده است از تمامی دستگاه‌ها و نهادها خواست با قانون تمکین کرده و آن را اجرایی کنند.

افضلی‌فرد همچنین تأکید کرد که پس از جوابیه وزارت کشور و به دلیل اینکه این جوابیه از لحاظ حقوقی دارای ایراد است نشستی را با مسئولان این وزارتخانه برگزار خواهیم کرد تا مسئله را پیگیری کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد‌ که در صورت اجرای عدم قانون از سوی وزارت کشور کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرونده را به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

رئیس کمیته سیاسی نظامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی طبق قانون پیگیر حقوق مردم است، گفت:‌ اعضای کمیسیون به صورت قاطع پیگیر اجرای قانون هستند و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار داده و خواهند داد.

نظر شما