شناسهٔ خبر: 96780 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آمارهای متناقض از تحویل مسکن مهر در دولت یازدهم

مسکن43 اعلام آمار متناقض از تحویل مسکن مهر همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اظهارنظر قائم مقام وزیر راه از واگذاری ۴۵۰ هزار واحد این طرح در دولت یازدهم خبرداده است،دو روز پیش رئیس‌جمهوری میزان تحویل مسکن مهر را ۴۲۵ هزار واحد اعلام کرده بود.

به گزارش نماینده از تسنیم، اوایل اردیبهشت امسال احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تحویل ۴۸۰ هزار مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان این طرح خبر داده بود.

وی ۲۲ اردیبهشت ۹۴ در مراسم نمادین افتتاح واحدهای مسکن مهر استان سمنان گفته بود: در ۱۹ ماه فعالیت دولت یازدهم ۴۸۰ هزار واحد مسکن مهر به مالکان تحویل داده شده و بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد. وی با بیان این‌که دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست ساخت بوده است، افزود : تاکنون یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد مسکونی افتتاح شده است.

وی مهم‌ترین مشکل در واگذاری مسکن مهر را کمبود اعتبارات عنوان و تصریح کرد : بیش از ۲۶۰ هزار واحد مسکونی داریم که ساخت آن تمام شده ولی به خاطر تامین نشدن زیرساخت ها امکان تحویل و اسکان در آنها وجود ندارد که تا چند ماه آینده این مشکل رفع خواهد شد.

این در حالی  بود که رئیس‌جمهوری در نشست خبری شنبه هفته جاری آمار کمتری را در رابطه با میزان افتتاح واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم اعلام کرد.

روحانی گفته بود:  «در مسکن اقداماتی قبلا شد که برای این دولت مشکلاتش باقی ماند. صدها هزار خانه به عنوان مسکن مهر باقی ماند که باید تکمیل شود. در مناطقی ساخته شده بود که اصلا مناسب نبود در برخی شهرها. اسمش مسکن بود ولی مسکن نبود. یعنی سکونتی را ایجاد نمی‌کرد و نمی‌توانستند مردم آنجا سکون و آرامشی پیدا کنند. دولت در این زمینه بار بزرگی بر دوشش افتاده است. ما در این دولت حدود ۴۲۵ هزار واحد مسکن مهر را با وجود مشکلات تکمیل کردیم. خیلی مشکلات بزرگی داشتیم و البته ناچاریم این را ادامه بدهیم و خواهیم داد.»

اما گویا ارائه آمار متناقض از افتتاح مسکن مهر همچنان ادامه دارد، چراکه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به فاصله یک روز پس از اظهارات رئیس‌جمهوری آمار متفاوتی نسبت به آمار خودش در ۲۲ اردیبهشت و آمار روحانی ارائه کرد.

اصغری مهرآبادی در بازدید از مسکن مهر قوچان گفته بود: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون ۴۵۰ هزار واحد مسکونی مهر به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که تا پایان امسال نیز دست کم ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر آماده بهره برداری به متقاضیان تحویل می شود، افزود:از بدو شروع ساخت مسکن مهر حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار گرفت که تاکنون یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد افتتاح و به متقاضیان تحویل شده است.

وی گفت: ۲۶۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور با وجود تکمیل شدن، به علت مشکلات زیرساختی خدمات عمومی، هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است. این واحدهای مسکونی پس از تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز و همچنین فضاهای آموزشی به بهره برداری می رسد.

نظر شما