شناسهٔ خبر: 96740 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کمیته انتخاباتی اعتدال و توسعه در نیمه دوم سال تشکیل می شود/ نمره قبولی به دولت روحانی

دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به فعالیت های انتخاباتی حزب متبوعش، گفت: حزب ما در نیمه دوم امسال کمیته انتخاباتی خود را تشکیل خواهد داد و به این موضوع خواهیم پرداخت.

به گزارش نماینده غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و عملکرد وی در دو سال اخیر گفت: از دید مجموعه اعتدال و توسعه که احساس نزدیکی به آقای دکتر روحانی می کند‏، دولت ایشان نمره قبولی خوبی می‌گیرد.

وی ادامه داد: دلیل این امر، آن است که ایشان هنگامی که زمام امور را برعهده گرفت، که وضعیت مناسبی نداشتیم. در زمستان ۹۰ و ۹۱ صحبت از آن بود که همه نقدینگی‌شان را تبدیل به طلا، سکه و ارز کنند و در کوچه، بازار بحث این بود که اگر دلار امسال سه هزار و پانصد تومان است٬ لابد در زمستان ۹۲، دلار بیش از پنج هزار تومان می‌شود و این موضوع٬ نوعی ناامنی روانی و فکری در کشور ایجاد کرده بود. خوشبختانه پیروزی آقای دکتر روحانی و تشکیل دولت تدبیر و امید٬ باعث شد تورم لجام گسیخته‌ای که در کشور وجود داشت، درصدی کاهش یابد تا نوعی آرامش و ثبات را در عرصه اقتصای ببینیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی درباره نحوه عملکرد مخالفان در برابر دولت خاطرنشان کرد: نقد لازمه پیشرفت هر کشوری است و آقای دکتر روحانی نیز بارها نسبت به این مساله اصرار و پافشاری کرده‌اند؛ اما باید در نظر داشت که نقد هم باید منصفانه باشد. اگر آقای روحانی موقعی هم ناراحت شده‌اند و دلخوری‌شان به زبان آوردند به این دلیل است که بعضی از این سخنان نشات گرفته از سر دلسوزی نیست و بیشتر حالت مچ‌گیرانه دارد و به عبارتی تخریب دولت است.

وی ادامه داد: صحبت ما با این دوستان این است که از بیان نقدهای غیرمنصفانه خودداری کنند و نقدهای عالمانه و توام با دلسوزی را به زبان آورند و همچنین منافع ملی را در نظر بگیرید؛ مثلا در عرصه هسته‌ای بر کسی پوشیده نیست که این مساله ابعاد ملی دارد تا جناحی؛ لذا این حزب و آن حزب نباید با آن برخورد سیاسی کند. مهم این است که این مساله فرسایشی شده و همه کاندیدای انتخابات ۹۲ نیز به آن اشاره داشته‌اند و باید این مساله حل شده و تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور اعمال شده٬ لغو شود و این نیاز نگاهی به اجماع دارد.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نسبت به خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری عنایت دارد و به آن توجه دارد، ابراز داشت: نباید از کاهی٬ کوه ساخته شود. به نظر می‌رسد انجام این کار از سوی برخی از منتقدان ظلم به کشور، به نظام و منافع ملی است.

دهقان درباره برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فکر می‌کنم صحبت کردن مساله انتخابات در این بازده زمانی بسیار زودهنگام است٬ اما انتخابات بسیار مهم است و معتقدیم مجلس در راس امور است و مقام معظم رهبری نیز همواره بر مشارکت مردمی تاکید داشتند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: حزب ما در نیمه دوم امسال کمیته انتخاباتی خود را تشکیل خواهد داد و به این موضوع خواهیم پرداخت

وی از بازسازی دفاتر استانی حزب اعتدال و توسعه در سراسر کشور خبر داد و گفت: ما قبلا در دو سوم استان‌ها شعب استانی داشتیم که هم اینک به ۳۲ دفتر و در تمامی کشور رسیده است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال توسعه اخیرا با آقای روحانی دیدار داشته‌اند٬ بیان کرد: دیدرای به صورت رسمی و در قالب دیدار حزب اعتدال و توسعه با رییس جمهور صورت نگرفته٬ اما فراموش نکنید پنج، شش عضو حزب اعتدال و توسعه در کابینه حضور دارد.

دهقان در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان دولت می‌گویند حزب اعتدال و توسعه از امکانات دولتی برای انتخابات مجلس استفاده می‌کند؛ واکنش شما نسبت به این مساله چیست؛ یادآور شد: همانطور که گفتند دولت یک حزب و یک جناح نیست. دولت مجری انتخابات است که براساس قانون نمی‌تواند در آن دخالت کند. حزب اعتدال و توسعه همواره با این مسئله مخالفت کرده است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در پایان تاکید کرد: متاسفانه برخی از جریان‌های سیاسی به خاطر اهداف جناحی دست به مغلطه می‌زنند و ما معتقدیم ذره‌ای نباید از امکانات دولتی برای منافع حزبی و استفاده اتنخاباتی مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما