شناسهٔ خبر: 96692 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

خبرنگاران به چشم معاون وزیر نیامدند

در حالیکه معاون وزیر ارتباطات به نمایندگی از طرف وی به همایش ۵G آمد اما طبق روالی که مدت‌هاست در این وزارتخانه حاکم شده، مصاحبه تنها با رسانه تصویری انجام شد و دیگر خبرنگاران حاضر در جمع، اصلا به چشم نیامدند.

به گزارش  نماینده ازتسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز قرار بود به همایش "۵G" که در مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد، بیاید اما با توجه به اینکه هیات دولت موظف شدند به مناسبت سالگرد تشکیل دولت یازدهم به استان‌ها سفر کنند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند، علی اصغر عمیدیان معاون وی به همایشی که سرآغاز کار مطالعاتی نسل جدید موبایل در کشور بود، آمد.

عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطی رادیویی است که صحبت‌هایی را پیرامون نسل پنجم موبایل برای حضار ارائه داد اما بعد از مراسم که قرار بود در جمع خبرنگاران قرار گیرد و به سوالات حوزه ICT پاسخ دهد، طی اقدامی عجیب اصلا به خبرنگاران مکتوب توجه نکرد.

وی صاف و اتو کشیده جلوی دوربین رسانه تصویری قرار گرفت و همان مطالبی را که در همایش برای اساتید و دانشگاهیان ارائه داده بود، بار دیگر تکرار کرد؛ البته در ارتباط با کیفیت پایین ارتباطات موبایل با نگاهی به لنز دوربین از مردم عذرخواهی کرد و کوتاهی در این زمینه را پذیرفت.

معاون وزیر در حالیکه جمع خبرنگاران وی را احاطه کرده بودند، باز هم در پاسخ به نماینده رسانه تصویری در ارتباط با تصویب تعرفه‌های جدید تلفن ثابت گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و هیچ مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه تلفن ثابت نداشته‌ایم.

در حالیکه بحث کیفیت پایین خدمات موبایل و تعرفه‌های تلفن ثابت تنها گوشه‌ای از مباحث حوزه ارتباطات را شامل می شود اما عمیدیان حاضر نشد تا سوال خبرنگاران رسانه‌های مکتوب را پاسخ دهد.

معاون وزیر که بعد از اتمام سوالات نماینده رسانه تصویری، به سرعت جمع خبرنگاران را ترک کرد و گفت دیگر وقت ندارم، مورد اعتراض خبرنگاران تخصصی حوزه IT واقع شد.

وی حتی حاضر نشد دلیل جواب ندادن به سوالات خبرنگارانی که در تمامی مراسم و برنامه‌های وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان بازوی رسانه‌ای به پوشش اخبار و وقایع می‌پردازند را بگوید.

علی‌رغم احترام خاصی که شخص وزیر ارتباطات برای رسانه‌ها قائل است اما معاونان وی در پست‌های مختلف وزارت ارتباطات معمولا حاضر به دفاع از عملکرد خود در برابر سوالات خبرنگاران به نحو شایسته نشده‌اند.

به قول ظریفی، اگر مشکل با دوربین حل می‌شود ما هم دست به کار شویم...

نظر شما