شناسهٔ خبر: 96447 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عمران‌زاده: بحث‌خصوصی‌سازی کمر استقلال را شکست

حنیف عمران زاده مدافع تیم فوتبال استقلال تأکید کرد که فصل آینده هم در جمع آبی‌پوشان حضور خواهد داشت.

به گزارش نماینده، حنیف عمران‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره حضورش در تمرین تیم فوتسال تأسیسات دریایی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدتی از تمرینات بدنی دور بودم، تصمیم گرفتم با اجازه شمسایی به تمرینات تأسیسات دریایی بیایم تا از نظر بدنی به شرایط خوبی برسم. حضور در تمرینات تأسیسات دریایی هم برای بازی با پایم مفید است و هم می‌توانم از نظر بدنی به شرایط ایده‌آل برسم.

وی ادامه داد: جو تیم تأسیسات دریایی بسیار دوستانه است و من تا به حال ندیده بودم که یک تیم ورزشی چنین جو دوستانه‌ای داشته باشد. من در لیگ فوتسال هم طرفدار تأسیسات بودم و امیدوارم که این تیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا هم به کمک مردم اصفهان بتواند به قهرمانی برسد.

مدافع تیم فوتبال استقلال در خصوص آخرین وضعیت خود عنوان کرد: حدود یک هفته است که تمرینات اختصاصی‌ام را آغاز کرده‌ام و با کمک پزشکان کلینیک استقلال در تلاش هستم تا وزنم را کم کنم. از همین جا می‌خواهم به هواداران استقلال بگویم که فصل بعد هم در این تیم می‌مانم، چون یک سال دیگر هم با استقلال قرارداد دارم.

عمران‌زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا از طرف باشگاه سپاهان کسی با شما تماس گرفته تا به این تیم بروید؟»، تصریح کرد: از طرف سپاهان نه کسی با من صحبت کرده و نه تماسی گرفته شده است. اینها حرف و حدیث‌هایی است که پیش آمده و من از آنها خبر ندارم. می‌خواهم اگر خدا بخواهد با پیراهن استقلال از میادین فوتبال خداحافظی کنم.

وی در خصوص حضورش در کمیته استیناف برای اعتراض به رأی کمیته انضباطی گفت: رأی من که از سوی کمیته انضباطی بعد از دربی صادر شد، قطعی بود اما قرار است نامه‌ای به علی کفاشیان بزنم تا به من عفو بخورد. واقعیت این است، در هفت سالی که در استقلال بازی کردم هیچ مسئله حاشیه‌ای نداشتم.

مدافع استقلال درباره سرمربی آینده این تیم اظهار داشت: به نظر من برای استقلال سرمربی ایرانی بهتر است. مسئولان باشگاه می‌توانند از پتانسیل استقلال استفاده کنند و یک مربی داخلی و استقلالی به تیم بیاورند. البته ابتدا باید وضعیت هیئت مدیره و مدیرعامل مشخص شود، چرا که هیئت مدیره فعلی اصلاً شرایط خوبی ندارد. باید سریع تکلیف استقلال و پرسپولیس را مشخص کنند که این دو تیم بیشتر از این به مشکل نخورند. در حال حاضر تنها تیم‌هایی که وضعیت خوبی دارند، سپاهان و ذوب‌آهن هستند که مشغول جذب بازیکن هستند.

عمران‌زاده ادامه داد: با این اتفاقاتی که برای استقلال در حال رخ دادن است، ما فقط روزهای بدنسازی و یارگیری‌مان را از دست می‌دهیم.

وی درباره وضعیت مالی بد استقلال گفت: فکر می‌کنم تقریباً ۹۰۰ میلیون تومان از استقلال طلب دارم. الان دو سال است که از استقلال پول طلب دارم اما خبری از پولم نیست. البته اول فصل وضعیت خوب بود و به بازیکنان خوب پول می‌دادند اما بعد از بحث خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس کمر تیم ما شکست.

مدافع استقلال افزود: وقتی شخصی به نام سبک‌دست آمده و می‌خواهد استقلال را سه ساله اجاره کند، چرا تیم را به او نمی‌دهند؟ می‌خواهند کمر تیم را بشکنند؟ وقتی کسی پیدا نمی‌شود که برای خرید استقلال پیشقدم شود، حداقل بیایند و تیم را به همین آقای سبک‌دست بدهند. البته وضع پرسپولیس هم بهتر از استقلال نیست، هر چند که آنها شخصی به نام هدایتی دارند. البته به هدایتی ههم گیر دادند و پرسپولیس را به او هم نفروختند.

عمران‌زاده تصریح کرد: سبک‌دست سال قبل برای استقلال خوب خرج کرد و برای اولین بار بود که در اول فصل به ما ۳۰ درصد از مبلغ قراردادمان را دادند. سبک‌دست همان آدمی بود که برای ما پول خرج کرد اما وقتی بحث خصوصی‌سازی پیش می‌آید، او هم پیش خودش می‌گوید وقتی تیم را به من نمی‌دهند برای چه پول خرج کنم؟ اگر تیم را به سبک‌دست بدهند هم وضعیت مدیرعامل و هیئت مدیره مشخص می‌شود و هم تیم جان می‌گیرد. ما بازیکنان که هیچ اما به فکر مردم باشید. من نمی‌گویم استقلال ۳۰ میلیون طرفدار دارد. اصلاً استقلال یک میلیون طرفدار دارد. لطفاً به فکر همین یک میلیون نفر باشید.

وی در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنی آیا با این وضعیت ستاره‌های فوتبال ایران به استقلال بیایند یا خیر؟»، خاطر نشان کرد: دیگر آن زمان گذشت که ستاره‌های به استقلال و پرسپولیس می‌آمدند. الان همه دنبال پول هستند و همه فوتبالیست‌ها زرنگ شده‌اند. اگر من هم از استقلال نمی‌روم به خاطر این است که هفت سال در این تیم بوده‌ام و نمی‌توانم در تیم دیگری بازی کنم. شما وقتی بیشتر از سه سال در تیمی مثل استقلال بازی می‌کنید دیگر نمی‌توانید برای تیم دیگری به میدان بروید.

مدافع استقلال در واکنش به مصاحبه چند روز پیش افجه‌ای مبنی بر اینکه ورود دو فرد پرسپولیسی در هیئت مدیره استقلال باعث شده که این تیم در فصل گذشته نتیجه نگیرد، گفت: من نمی‌دانم هیئت مدیره استقلال پرسپولیسی بوده یا استقلالی. این سؤال را باید وزارت ورزش پاسخ دهد اما اگر عضو هیئت مدیره‌ای هم پرسپولیسی بوده نمی‌آید که کمر تیم را بشکند. هیئت مدیره باید از نظر مالی به باشگاه کمک کند که این اتفاق تا زمانی که بحث خصوصی‌سازی مطرح شد، رخ داد اما بعد از آن همه چیز قطع شد. البته اگر من هم جای اعضای هیئت مدیره باشم و بدانم که حضورم نمایشی است و قرار نیست تیم را به من بدهند خرج نمی‌کنم.

عمران‌زاده ادامه داد: مسئولان باید هیئت مدیره‌ای را به مدت سه چهار سال در استقلال بگذارند تا بتواند کار کند. هیئت مدیره‌ای که بداند سه سال می‌خواهد کار کند، پول می‌آورد اما اگر بداند امروز هست و فردا نیست، پول هم نمی‌دهد. باید برای استقلال یک فکر اساسی بکنند. آقایان اگر به فکر ما نیستند به فکر هواداران باشند. ما که امسال هیچ پولی نگرفتیم.

«باید سریع در خصوص وضعیت استقلال تصمیم‌گیری شود»، مدافع استقلال با بیان این جمله افزود: متأسفانه سازمان خصوصی‌سازی استقلال را به وزارت ورزش پاس می‌دهد و وزارت ورزش به خصوصی‌سازی. قرار بود سبک‌دست باشگاه را اجاره کند اما سازمان خصوصی‌سازی این اجازه را نداد. حالا که تیم فروش نرفته، کسی را بیاورید که بتواند از جیبش خرج کند. ما که هیچ منفعتی در استقلال نداریم. نه پول حق پخش را می‌دهند نه پول تبلیغات پیراهن را. تیم هم که در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نیست. حالا که شخصی به نام سبک‌دست رفاقتی جلو آمده حداقل تیم را به او بدهند.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه تیم را به بخش خصوصی نمی‌دهند و وزارت ورزش هم پول ندارد. اگر وزارت ورزش پول داشت پول قهرمانانش را می‌داد.

نظر شما