شناسهٔ خبر: 96387 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نقوی‌حسینی:

گزاره برگ ملی هرچه سریعتر ارائه شود/ طرف ایرانی محل مذاکرات را تعیین کند

نقوی حسینی/21 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار اخباری درباره جاسوسی از محل مذاکرات هسته‌ای، خواستار تعیین محل مذاکرات از سوی تیم هسته‌ای کشورمان شد.

به گزارش نماینده سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزاره برگ ملی درباره توافق هسته‌ای گفت: ما خطوط قرمز خود را در مذاکرات به طور صریح و شفاف اعلام کردیم و طرف مذاکره کننده اجازه ندارد فراتر از این چیزی را به ملت ما تحمیل کند و نه تیم مذاکره کننده اجازه دارد از این خطوط قرمز عدول کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در مذاکرات دبه در می‌آورند و وقتی که می‌بینند در مذاکرات باید شکست را بپذیرند به نحوی اقدام می‌کنند که مذاکرات را به بن‌بست بکشانند، بر سر راه مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند و بعد هم ایران را به عنوان متهم در این امر مطرح می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس اظهار داشت: ما اطمینان داریم که با مقاومت ملت ایران و هوشمندی مقام معظم رهبری و ایستادگی مجلس شورای اسلامی توطئه آمریکایی‌ها به خود آنها باز خواهد گشت.

نقوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها مطمئن باشند که ما از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد، در مقابل زیاده خواهی‌های آنها خواهیم ایستاد و به دنیا نیز ثابت خواهیم کرد که ما اهل مذاکره بودیم اما زیاده طلبی قدرت‌های سلطه‌گری مثل آمریکا باعث توقف مذاکرات شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در هر دوره از مذاکرات مطالبه جدیدی را مطرح می‌کنند و ما همواره شاهد زیاده‌خواهی‌های آنها در مذاکرات هستیم و این نشان می‌دهد که آنها به دنبال به بن‌بست کشیدن مذاکرات هستند اما ما اطمینان می‌دهیم که در پای مذاکرات محکم ایستاده‌ایم و از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد و زیاده‌خواهی‌های ‌آمریکا را برای دنیا افشا می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار ویروس از سوی جاسوس‌های صهیونیستی در هتل محل مذاکرات با ۱+۵، گفت: یکی از دلایل بی‌اعتمادی ملت ایران به ۱+۵ این است که متأسفانه همه اطلاعات و گفت‌وگوها در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.

نقوی همچنین خاطرنشان کرد: تا به حال ما فکر می‌کردیم که این اطلاعات ۱+۵ در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد اما اخیراً‌ متوجه شدیم که دیگر نیازی به زحمت ۱+۵ نیست چون صهیونیست‌ها خود ویروس‌های جاسوسی را در اختیار دارند و این ویروس‌ها را در سیستم ارسال و کل گفت‌و گوها و مذاکرات دریافت می‌کنند و گویا همه چیز در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد.

وی در پایان گفت: ملت ایران حق دارند که به ۱+۵ بی‌اعتماد و نسبت به صداقت و امنیت مذاکرات تردید داشته باشند. ما پیشنهاد کردیم حال که اثبات شده صهیونیست‌ها از هر مکانی که ۱+۵ قرار داشته باشند جاسوسی خواهد کرد و نه آمریکا و نه اروپا محل امنی برای مذاکرات نیست، ایران مکان مذاکرات را تعیین کند تا نسبت به امنیت مکان مذاکرات اطمینان داشته باشیم.

منبع: فارس

نظر شما