شناسهٔ خبر: 96356 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دستور کار کمیسیون های مجلس در هفته آینده؛

اژه‌ای به کمیسیون کشاورزی می‌رود

کمیسیون های تخصصی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در هفته آتی، وضعیت شرکت «عقاب افشان» را با حضور مسئولان حوزه صنایع و ناجا بررسی خواهد کرد، معاون اول قوه قضائیه نیز در کمیسیون کشاورزی، مسئله زمین خواری را بررسی می کند.

به گزارش نماینده کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو، شاهد حضور مسئولان مختلف برای بررسی موضوعات گوناگون خواهند بود. 

بررسی وضعیت شرکت سازنده اتوبوس های «اسکانیا» در کمیسیون اصل ۹۰

کمیسیون اصل ۹۰، در روز یکشنبه ۲۴ خردادماه در نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کشور و نیروی انتظامی به بررسی وضعیت شرکت تولیدی و صنعتی عقاب افشان (تولیدکننده اتوبوس های اسکانیا) خواهد پرداخت؛ این کمیسیون در روز سه شنبه ۲۶ خرداد نیز میزبان رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

کمیسیون مشترک «بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» نیز در روز یکشنبه علاوه بر برگزاری انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون، به بررسی و تصویب متن نهایی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهد پرداخت.

بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جلسه روز یکشنبه طرح استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش را با حضور طراحان استیضاح و وزیر بررسی خواهد کرد؛ این کمیسیون در روز دوشنبه نیز مشکلات دانشگاه فرهنگیان را با حضور کمیته های آموزش عالی و پزشکی و مسئولین این دانشگاه بررسی می کند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنین در جلسه روز سه شنبه «طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی» را بررسی خواهد کرد.

بررسی لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای نظام سلامت اداری در کمیسیون اجتماعی

کمیسیون اجتماعی در جلسه روز یکشنبه «طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات و نتایج آزمون های استخدامی به داوطلبان و ممنوعیت بکارگیری های غیرقانونی» و نیز «طرح پرداخت فوق العاده ماموریت سفرهای خارج از کشور» را بررسی می‌کند؛ این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه نیز بررسی «لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» را در دستور کار خواهد داشت.

تعیین تکلیف «تحقیق و تفحص از سهام عدالت» در کمیسیون اقتصادی 

کمیسیون اقتصادی نیز در جلسه روز یکشنبه به انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از سهام عدالت و نیز بررسی عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند خواهد پرداخت.

این کمیسیون در جلسه سه شنبه نیز کلیات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مهران، اردبیل و بوشهر را بررسی می کند.

حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه به انتخاب دو نفر از نمایندگان به عنوان عضو ناظر برای معرفی به مجلس برای عضویت در «هیات نظارت در مسافرت های خارجی کارکنان دولت» و نیز انتخاب دو نفر به عنوان عضو ناظر برای عضویت در هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقات صنایع دفاعی رأی‌گیری می کنند.

این کمیسیون در جلسه سه شنبه نیز میزبان رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خواهد بود.

استفاده دستگاه ها از انرژی خورشیدی؛ موضوع بحث کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی در نشست روز یکشنبه موضوع بررسی قیمت سوخت شناورهای دریایی و «طرح اجازه به سازمان ها و دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی برای استفاده از انرژی خورشیدی» را بررسی خواهد کرد؛ وزیر جهاد کشاورزی نیز در نشست روز سه شنبه این کمیسیون به سوال جلیل جعفری بنه نماینده مردم خلخال و کوثر پاسخ خواهد داد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نیز در جلسه یکشنبه هفته آینده طرح اصلاح ماده ۳ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را بررسی خواهد کرد؛ تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح نیز دیگر دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

ارائه گزارش اجرای طرح «پزشک خانواده» به کمیسیون بهداشت و درمان

کمیسیون بهداشت و درمان یکشنبه هفته آینده میهمان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی در محل این سازمان خواهد بود و در روز سه شنبه نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایرانیان، نحوه اجرای طرح «پزشک خانواده و نظام ارجاع» را با دریافت گزارش بررسی خواهد کرد.

بررسی «اصلاح حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان» در کمیسیون شوراها

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در روز یکشنبه هفته جاری طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها را بررسی می کند. این کمیسیون در روز سه شنبه میزبان وزیر کشور برای پاسخگویی جمعی از نمایندگان خواهد بود.

بررسی وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در کمیسیون صنایع

کمیسیون صنایع و معادن نیز روز یکشنبه شور دوم طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را بررسی خواهد کرد. همچنین در نشستی با مسئولان اپراتورهای تلفن سیار، گزارش آنها را درباره میزان استفاده از توان داخل و ارتباط صنعت با دانشگاه دریافت خواهد کرد.

این کمیسیون در روز سه شنبه نیز در نشست مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش عملکرد سال ۹۳ و برنامه های سال ۹۴ این وزارتخانه را دریافت خواهد کرد.

تعیین تکلیف استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در روز یکشنبه طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی را بررسی خواهد کرد؛ جمعی از اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه با سفر به استان سیستان و بلوچستان از آخرین وضعیت عمرانی این استان بازدید خواهند کرد.

همچنین بررسی آخرین وضعیت گزارش سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف ۱۴۰ در تهران که تابستان سال گذشته به وقوع پیوست، از برنامه های کارگروه حمل و نقل این کمیسیون خواهد بود.

تشکیل کمیسیون مشترک حقوقی و قضایی و فرهنگی برای بررسی طرح صیانت از حجاب و عفاف

کمیسیون فرهنگی خانه ملت در روز یکشنبه علاوه بر برگزاری انتخابات هیات رئیسه، کمیسیون مشترک حقوقی و قضایی و فرهنگی برای رسیدگی به «طرح صیانت از حجاب و عفاف» را تشکیل خواهد داد.

کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه روز یکشنبه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را بررسی خواهد کرد و در نشست روز سه شنبه نیز سه لایحه موافقتنامه همکاری های انتظامی و امنیتی و استرداد مجرمین بین دولت ایران و برخی دولت‌های دیگر را بررسی می کند.

حضور محسنی اژه ای در کمیسیون کشاورزی برای برسی موضوع «زمین خواری»

در نهایت کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز در روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه موضوع زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال را بررسی خواهد کرد؛ این کمیسیون همچنین در روز سه شنبه از وزیر نفت برای پاسخگویی به سوال حمیدرضا عزیزی‌فارسانی، نماینده اردل و فارسان دعوت خواهد کرد.

وزیر نیرو نیز در روز سه شنبه برای پاسخ به سوالات ۱۳ نفر از نمایندگان به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما