شناسهٔ خبر: 96318 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله یزدی:

دولت نباید مسائل روزمره کشور را به مذاکرات گره بزند

آیت الله یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد مقاومتی گفت: دولت محترم نباید مسائل جاری و روزمره کشور را به مذاکرات گره بزند و همه کارها را به انتظار نتیجه مذاکرات رها کند بلکه باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد و به سمت آن حرکت کند.

به گزارش نماینده به نقل از رسا،  آیت الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان در اجلاس هیأت رییسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان که پیش از ظهر امروز در قم برگزار شد گفت: در خصوص مذاکرات هسته‌ای هر روز خبرهای جدیدی می‌شنویم ولی آنچه که هست گروه مذاکره کننده مورد تأیید رهبری هستند و آنچه که محرز شده گروه مقابل از برخی توافقات سر باز زده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب خط قرمز مذاکرات را مطرح کرده‌اند ابراز داشت: استفاده از انرژی هسته‌ای حق طبیعی مردم ما است و کسی این حق را به آن‌ها نداده که بخواهد از آن‌ها بگیرد و این چیزی است که جوانان ما به دست آوردند.

رییس مجلس خبرگان اظهار داشت اعتماد ما به طرف مقابل کم شده و به بی اعتمادی می‌رسد و این به خاطر تخلفاتی است که در مرحله اول دیده شده است.

آیت الله یزدی با اشاره به اینکه خطوط قرمز ما باید رعایت شود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده‌اند این مذاکرات باید ادامه یابد ولی همه بدانند با وجود مذاکرات هسته‌ای فعالیت جمهوری اسلامی در زمینه تحقیق در مسأله هسته‌ای متوقف نخواهد شد و هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای نیز به تعطیلی نخواهد رسید.

وی اظهار داشت: نباید مذاکرات به جایی برسد که امیدمان به کشورهای دیگر باشد و در روزنامه‌ها ببینیم که آقای ظریف گفته امیدواریم با کمک روسیه و چین این مذاکرات را به نتیجه برسانیم.

رییس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد مقاومتی گفت: دولت محترم نباید مسائل جاری و روزمره کشور را به مذاکرات گره بزند و همه کارها را به انتظار نتیجه مذاکرات رها کند بلکه باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرد و به سمت آن حرکت کند.

آیت الله یزدی واگذاری بسیاری از سازمان‌ها به مراکز خصوصی را یکی دیگر از فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: مشاهده می‌شود که در کشور مسأله خصوصی‌سازی کمرنگ شده است و دولت باید اهمیت بیشتری را برای آن قائل شود.

رییس مجلس خبرگان تجمل گرایی و مصرف گرایی دولت را بسیار ناراحت کننده خواند و گفت: بسیاری از جشن‌ها و همایش‌ها مورد تأیید ما نیستند و نباید هزینه‌های گزافی را بابت آن‌ها پرداخت کرد.

وی در ادامه به مراسم آیین بازگشایی ارکستر موسیقی ایران که توسط وزارت ارشاد ایران صورت گرفته اشاره کرد و ابراز داشت: نباید این هزینه‌ها صورت بگیرد و نباید بگذاریم مسأله موسیقی در کشور ما عادی نشان داده شود.

آیت الله یزدی در ادامه گفت: در مسأله عفاف و حجاب از ناحیه مراجع تقلید حساسیت ویژه‌ای نشان داده شده و دولت باید این مسأله را جدی بگیرد.

رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: همزبانی دولت و ملت مسأله‌ای یک طرفه نیست بلکه دو طرفه است و هر دو باید به هم کمک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تکفیری‌ها ساخته و پرداخته استکبار جهانی و کشورهای غربی هستند اظهار داشت: جنایاتی که به دست این گروه‌ها در کشورهای سوریه و عراق انجام شده هیچ ارتباطی به جهان اسلام ندارد و همه دنیا بدانند که آن‌ها دست نشانده‌های صهیونیست و آمریکا هستند.

آیت الله یزدی افزود: دردسری که این گروه تروریستی ایجاد کرده اختلاف بین مسلمانان است و آن‌ها به خاطر امنیت اسرائیل امنیت مسلمانان دنیا را بر هم زده‌اند.

وی حمله عربستان به یمن را غیر منطقی و غیر قابل قبول دانست و ابراز داشت: معلوم است که این حمله با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و خادمین حرمین در این مسأله بازیچه کشورهای غربی و استکبار جهانی شده‌اند.

رییس مجلس خبرگان افزود: ما تصور می‌کنیم کسانی که داعیه مبارزه علیه داعش را دارند به هیچ عنوان اسلحه‌ای را به سمت آنان نگرفته‌اند بلکه با آنان همکاری می‌کنند.

آیت الله یزدی تصریح کرد: این وضعیتی که در عراق٬ افغانستان و سوریه دیده می‌شود نقشه اصلی دشمنان اسلام برای اختلاف انگیزی بین مسلمانان است.

رییس مجلس خبرگان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همیشه راه امام علی (ع) را الگوی خود قرار داده است گفت: جمهوری اسلامی همیشه در سیاست‌های داخلی و خارجی یاور مظلومان بوده است چرا که این یک اصل اساسی جمهوری اسلامی است.

وی در پایان با انتقاد از افطاری تشریفاتی دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: در افطاری‌های دولتی اسراف زیادی می‌شود و این خلاف پسند است و دولت باید در راستای اقتصاد مقاومتی از صرف هزینه‌های غیر موجه خودداری کند.

نظر شما