شناسهٔ خبر: 96144 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار سلامی:

آمریکایی ها حرفهای شیکی میزنند اما بدترین دشمنان ما هستند

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی گفت: آمریکایی ها حرفهای شیکی درباره امنیت و پیشرفت در جهان میزنند اما بدترین دشمنان ما هستند.

به گزارش نماینده به نقل از سپاه نیوز، سرتیپ پاسدار حسین سلامی "جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" امروز (۲۰ خرداد) در دومین همایش سراسری امنیت پایدار با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی و فناوری جهان را به سمت نا امنی و عدم احساس آرامش بیشتر سوق می‌دهد گفت:اگر در حوزه زیست فناوری‌ها علم توسعه می‌یابدبه موازات آن بیوتروریسم هم گسترش یافته و قدرت‌های بزرگ با شیوع ویروس‌های کشنده آرامش ملت‌ها را بر هم می‌زنند.

وی افزود:با توسعه فناوری اطلاعات و شکل‌گیری دهکده‌ جهانی واقعیتی که در پس این موضوع است رخ می‌نمایاند، اینکه نظام‌های پیشرفته صاحب این فناوری با انتقال ایده‌ها، اندیشه‌ها و نوشته‌های مبتذل فروپاشی اخلاقی نظام کشورهای جهان را فراهم کرده و سقوط ارزش‌ها در جوامع را پدید می‌آورد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد:وقتی ارزش‌های فطری انسان در معرض فروپاشی قرار می‌گیرندجهان به سمت نا امنی بیشتر سوق پیدا کرده و جرم و جنایت و فساد نمادهای اصلی سیمای بشر می‌شود.

وی افزود:تمامی امپراطوری‌های بزرگ به سه دلیل "افول مدنیت سیاسی"، "سقوط ارزش‌های اخلاقی" و "گسترش بیش از حد" فرو پاشیده‌اند و امروز آثار سقوط ارزش‌های اخلاقی و افول مدنیت سیاسی را در رفتار و عملکرد ایالات متحده آمریکا می بینیم و این سقوط و زوال قطعی است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: رشد فناوری‌ هسته‌ای، زمانی که مدنیت سیاسی افول کند و نظام ارزشی نیرومندی وجود نداشته باشد؛ منجر به پیدایش بمب‌های اتمی شده و این علم در خدمت انهدام جوامع و نابودی انسان‌ها در هیروشیما و ناکازاکی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد:آنچه می‌تواند سیمای تمدن مدرن را متناسب با شأنی که خداوند متعال برای انسان متصور است ترسیم کند تنها پیشرفت علمی و تمدن نوین نیست و اگر این پیشرفت‌ها بر نظام ارزشی و بنیاد های اعتقادی استوار نباشد منجر به فروپاشی اخلاق، عدالت و اقتصاد در جهان خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه جهان هرگز با پیشرفت علمی، فناوری و صنعتی امن نمی‌شود گفت:مجموعه‌ اعتقادات و ارزش‌هایی که جهت بکارگیری این پیشرفت‌ها را روشن می‌کند منجر به امنیت می‌شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بدترین دشمن ما هستند تصریح کرد:آمریکایی ها حرف‌های شیک، زیبا و شکیل زیادی می‌زنند اما این حرفها متکی بر معرفت درونی، اعتقاد و باور نیست.

سردار سلامی تاکید کرد:وقتی انسان از دین و معرفت دینی دور می‌شود، هلاکت نسل نیز ساده می‌گردد و این موضوع تفاوت میان رهبرانی که با منطق وحی به دنبال مدیریت انسان‌ها هستند با رهبرانی که منطقی غیر از این دارند را مشخص می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب در بازدید از توانمندی موشکی نیروی هوافضای سپاه گفت:رهبر معظم انقلاب در زمانی که بنده فرمانده نیروی هوایی سپاه بودم در بازدیدی که از مجموعه داشتند با تاکید بر اینکه در احکام، شریعت و دکترین ما سلاح هسته‌ای جایی ندارد می‌گفتند این موضوع هدم نسل است در صورتیکه دشمنان ما آن را در اختیار داشتند.

وی تصریح کرد:این تفکر با رهبری که بر اندیشه‌های الهی متکی است و با کلام وحی جامعه را اداره می‌کند منجر به امن شدن جهان می‌گردد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران از ایمان، اعتقاد و عبارات وحیانی الهام می‌گیرد، اظهار داشت:در این مکتب امنیتی اگر دشمن هم درنده‌ خویی به خرج داد ما از مسیر عدالت خارج نشده و به جرم و جنایت نمی‌افتیم و این تفاوت مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران با سایر مکاتب دنیا است.

وی با بیان اینکه بزرگترین خطر امنیتی ما امکان نفوذ اندیشه‌ها، تفکرات، ارزش‌ها، نگرش‌ها و الگوهای دشمن به فضای ذهن و باور ما است، گفت: این اتفاق را می‌توان مهم ترین پدیده‌ نا امن ساز جامعه دانست.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال بی هویت سازی دینی و ملی ما است گفت:دشمنان قصد دارند میان ذهن و دل جامعه ما با مدل‌های رفتار آنها در عمل جدایی بیاندازند و انسان‌ها را بدون هویت کرده و فرمان مغزها را در اختیار بگیرند.

وی افزود:غربی‌ها برای تهاجمات نا امن ساز فرهنگی خود انسان را به عنوان یک سیستم باز معرفی می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تاکید کرد:بر اساس آموزه‌های قرآن کریم همین که ما آمریکا را دشمن بدانیم یک پیش‌فرض است و اگر کسی اینها را دوست ولی و سرپرست خود بداند بر اساس قرآن از آنهاست.

وی خاطر نشان کرد:امروز صحنه‌ مذاکرات ۱+۵ تفسیر دست بر نداشتن یهود و نصارا از ما است؛ آنها می‌گویند به گفته‌شان عمل کنیم، هر دری که آنها می‌گویند باز کنیم و بر اساس آموزه‌های قرآنی آنها دست از سر شما بر نمی‌دارند مگر آنکه شما دست از دین خود بردارید.

سردار سلامی تصریح کرد:با این تفکر جهان نا امن است و امنیت پایدار زمانی حاصل می‌شود که ما هر چه می‌توانیم نیروی معنا بخش درونی و قوه خود را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه امروز مدل ناامنی در حال تغییر است گفت:ایمان اگر به لباس ظلم ملبس شود موجب بروز ناامنی می‌شود. که مصداق بارز آن را در داعش مشاهده می‌کنیم که به اسم اسلام به طور جاهلانه و وحشیانه بدترین اعمالی را که در دنیای هیچ جانوری نمی‌توانید ببینید انجام می‌دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه برای برقراری امنیت پایدار می‌بایست همه‌ راه‌های غلبه دشمن را ببندیم گفت:گسترش امتداد ظرفیتهای امنیت ملی، مردمی کردن امنیت، توسعه‌ دفاعی، قدرت‌سازی و جلوگیری از نفوذ تفکرات دشمن از مهم‌ترین راه‌کارهای دست‌یابی به امنیت پایدار است.

نظر شما