شناسهٔ خبر: 95891 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

دانلود رایگان فیلتر شکن میخوای کلیک کن

فیلترشکن لطفا قبل از دانلود فیلترشکن، خرید vpn، استفاده از vpn رایگان، خرید فیلترشکن این مطلب را بخوانید

نماینده/ یکی از مواردی که به نظر می رسد در جامعه رایج شده است استفاده از اینترنت می باشد. اما ممکن است برای شما نیز این اتفاق افتاده باشد که صفحه ای را باز کنیم و با صفحه پیوندها مواجه شده باشیم. این بدان معنی است که این صفحه فیلتر شده است. اما برای دسترسی به آن عموما از سایت ها یا نرم افزارهایی که به نام فیلترشکن موسوم هستند استفاده می کنند. قصد داریم ضمن نگاهی به شرایط فقهی و حقوقی استفاده از فیلترشکن به راهکارهای بهتری نیز اشاره کنیم.

نظر مراجع عظام درباره فیلترشکن

پرسش: استفاده از فیلتر شکن ها با توجه به این نکته که قانونی نیستند، جهت ورود به سایت‌ها و کسب اطلاعاتی که نیاز است (زناشویی، خانواده، سیاسی و ..) مجاز است؟

پاسخ دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای: تابع قوانين و مقررات مربوطه مى‌باشد.

پاسخ دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی: از قوانين و مقرّرات حکومت اسلامى تخلّف نشود.

پاسخ دفتر حضرت آیت الله سیستانی: حضرت آيت الله اجازه نمي دهند.

 

نظر مراجع در مورد استفاده از فیس بوک

 

سؤال: با توجه به این که وب سایت "فیس بوک" در ایران فیلتر شده است آیا ورود به چنین سایتی صرفاً برای ارتباط با دوستان و بدون هیچ فعالیت سوء علیه منافع ملی جمهوری اسلامی اشکال دارد؟ 

حکم استفاده، بازدید و همچنین عضویت در شبکه‌های مجازی مثل "فیس بوک" چیست؟

آیت الله العظمی حسینی خامنه‏ای: به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست؛ والا مانعى ندارد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: چنانچه این موارد برخلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: به طور کلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد ‌مانعی ندارد بلکه مطلوب است؛ اما رفتن در سایت‌هایی که باعث سست‌شدن عقیده و فساد اخلاق و یا ترویج باطل باشد، حرام است.

آیت الله العظمی حسینی روحانی: عضویت در این قبیل سایت‏ها و شبکه های اجتماعی اگر موجب اعمال خلاف شرع و دین نگردد، بلامانع است.

 

منبع: فرهنگ نیوز

نظرات مخاطبان 4 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۰ ۰۱:۳۳مرتضی خطیبی ا@.com 1 2

    خوب
                                

نظر شما