شناسهٔ خبر: 95868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

وزرای روحانی قبلا تنها۳۰درصد مشکلات را ناشی از تحریم می دانستند

فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: مدیران امروز دولت وقتی می خواستند به دولت قبل انتقاد کنند اعلام می کردند که ۳۰ درصد مشکلات اقتصاد و تولید مربوط به تحریم است و ۷۰ درصد مشکلات مدیریتی است.

به گزارش نماینده حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر گفت:در توافق نامه ژنو قرار بود بعد از اجرای تعهدات ایران (که انجام شد) بخشی از دارایی های ایران به صورت ارز آزاد شود دولت هم خلا ها و نیاز هایی داشت که بدین وسیله پر کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه این ارز مستقیما به تولید اختصاص نیافت، گفت: دولت اعلام می کند به صورت غیر مستقیم ورود این ارز به کشور برای رونق تولید تاثیر داشته است زیرا دولت یک سری بدهی هایش را پرداخت و اقلام اساسی را خریداری کرد.

وی تصریح کرد: اشتباه دولت این بود که حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را به مذاکرات هسته ای گره زد، مذاکرات مسیر خود را می رود ما باید در این فرصت تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی می کردیم و بنیان های اقتصادی مان را قوی می کردیم، مذاکرات جواب می داد چه بهتر، اگر نتیجه نداشت هم ما فرصتی را از دست نداده بودیم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه متاسفانه دولت بخشی از جامعه را معطل کرده و در حالت انتظار قرار داد تا نتیجه مذاکرات مشخص شود گفت: سرمایه گذارانی که با ما در ارتباط هستند از ما سئوال می کنند به نظر شما مذاکرات به نتیجه می رسد؟ می گوییم شما کار خود را بکنید می گویند نه خود دولت هم منتظر نتیجه مذاکرات است!

وی با تاکید بر اینکه رفع بسیاری از موانع سرمایه گذاری و رونق تولید در دست دولت است اظهار داشت: دوستانی که در این دولت هستند وقتی می خواستند به دولت قبل انتقاد کنند اعلام می کردند که ۳۰ درصد مشکلات اقتصاد و تولید مربوط به تحریم است و ۷۰ درصد مشکلات مدیریتی و ساختاری است. این ۷۰ درصد را نباید فدای ۳۰ درصدمشکلات ناشی از تحریم ها کرد.

نظر شما