شناسهٔ خبر: 95791 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بادامچیان: مصوبه کنگره آمریکا یک شکست برای ۱+۵ است

بادامچیان نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ورود کنگره به موضوع هسته ای نشان دهنده نگرانی آمریکایی ها است و با این تصمیم اوباما خلع ید شده و حیثیت رییس جمهور آمریکا بر باد رفت.

به گزارش نماینده اسدالله بادامچیان در گفتگو با مهر، با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران اظهار داشت: آمریکایی ها نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران نگران هستند به طوری که پس از بیانیه لوزان اعلام کردند که باید هر گونه توافق به تصویب کنگره برسد.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: ورود کنگره به موضوع هسته ای نشان دهنده نگرانی آمریکایی ها است و اگرچه در ظاهر این تصمیم برای آمریکا بسیار خوب و عالی بوده  اما این حرکت نتایج خود را به همراه دارد و باعث از بین رفتن آبروی اوباما در صحنه بین الملل شد.

با تصمیم آمریکایی ها حیثیت گروه۱+۵ بر باد رفت

وی ادامه داد: در حقیقت با این تصمیم، اوباما خلع ید شد و حیثیت رییس جمهور آمریکا بر باد رفت زیرا هر گونه تصمیم از سوی اوباما باید مورد تصویب کنگره قرار بگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: خطای بزرگ آمریکایی ها در این مقطع زمانی این بود که با این تصمیم خود، ۱+۵ را بی ارزش کردند و هم اکنون هر چه در مذاکرات به تصویب برسد باید از سوی کنگره آمریکا نیز تأیید گردد به همین خاطر با این مصوبه حیثیت گروه۱+۵ نیز بر باد رفت.

مصوبه کنگره آمریکا یک شکست برای ۱+۵ است

وی گفت: اگرچه ممکن است ۱+۵ مصوباتی داشته باشند اما کنگره آمریکا می تواند آن را رد کند. شاید این خطا آشکار نباشد اما در باطن برای طرف مذاکره کننده با ایران شکست محسوب می شود.

این فعال سیاسی با اشاره به بیانیه هسته ای میان ایران و ۱+۵ متذکر شد: در این بیانیه هیچ توافقی صورت نگرفت اما تنها در عرض ۴۸ ساعت تمامی رسانه های آمریکایی به آن پرداختند و این امر اهمیت موضوع را می رساند.

اوباما تأکید کرد که نظر رهبر انقلاب اسلامی برایش مبنا است 

وی گفت: پس از این اتفاق بود که اوباما مصاحبه کرد و گفت که ما در مقابل ایران با سه گزینه مواجه هستیم یا باید با ایران بجنگیم که آیا یک جنگ جدید در خاورمیانه را ترجیح می دهید یا تحریم را افزایش دهیم که تاریخ نشان داده ملت ایران در این زمینه مشکل ندارد و سوم آن که جلوی سلاح هسته ای ایران را بگیریم و به دانش هسته ای راضی شویم.

بادامچیان گفت: همچنین اوباما تأکید کرد که نظر رهبر انقلاب اسلامی برایش مبنا است که این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظر شما